رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال آموزش های پیش از ازدواج را در یزد اجباری کردیم و برنامه هایی در دست است تا این طرح در کل کشور اجرایی شود.

آموزش های پیش از ازدواج، اجباری می شود

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال آموزش های پیش از ازدواج را در یزد اجباری کردیم و برنامه هایی در دست است تا این طرح در کل کشور اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش های پیش از ازدواج امسال در یزد بصورت اجباری اجرا شد که طی آن زوج ها ، 16 ساعت آموزش می بینند.
وی تصریح کرد: 47 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد بنابراین آموزش های پیش از ازدواج به عنوان یکی از راه های پیشگیری از طلاق، مطرح است چراکه مشاوره‌های ازدواج صحیح و آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌ها تا حد زیادی از آمار طلاق می‌کاهد.
وی ادامه داد: در این آموزش ها ، موضوعات مربوط به تشکیل خانواده و مهارت های زندگی ارائه می شود که نتایج این طرح هنوز استخراج نشده اما خبرهای غیررسمی حاکی از رضایتمندی زوج هایی است که در این کلاس شرکت می کنند و استان های دیگری نیز داوطلب شده اند که این طرح را در استان مربوطه خود اجرا کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این خدمات از سوی بخش خصوصی ارائه می شود و در حال حاضر سه هزار و 900 مدرس ازدواج در کشور در حال همکاری با ما هستند که برای اجرای این طرح از این تعداد مدرس استفاده می کنیم.
محسنی بندپی اظهار داشت: علاوه بر طرح آموزش های قبل از ازدواج در استان یزد، طرح آموزش های بعد از ازدواج نیز راه اندازی کردیم چون باور داریم بیشترین میزان جدایی در پنج سال اول زندگی هست بنابراین زوج ها را بعد از ازدواج نیز تحت پوشش آموزش های دوره ای و میان دوره ای، قرار دادیم.
وی ، هزینه شرکت در این دوره ها را 35 هزار تومان عنوان کرد و گفت: زوج هایی که توانایی پرداخت این هزینه را نداشته باشند از سوی سازمان بهزیستی حمایت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha