سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: یک گاراژ به وسعت حدودی ۳ هزار متر در خیابان هلال‌احمر دچار حریق گسترده شد.

گاراژ ۳ هزار متری خیابان هلال‌احمر در کام آتش

سلامت نیوز: سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: یک گاراژ به وسعت حدودی ۳ هزار متر در خیابان هلال‌احمر دچار حریق گسترده شد.

به گزارش سلامت نیوز، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک گاراژ در خیابان هلال احمر درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 00:59 بامداد امروز آتش‌سوزی گسترده در یک گاراژ در خیابان هلال‌احمر، ابتدای خیابان قدمی به سامانه 125 اعلام شد که با توجه به تعدد تماسهای شهروندان آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی همراه با خودروی بالابر، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل آتش‌سوزی گاراژی به وسعت بیش از 3 هزار مترمربع بود که تعدادی کارگاه و انباری بیشتر با کاربری تعمیرگاه و انبار نگه‌داری انواع موتورسیکلت (موتورسیلکت‌های نو و تعمیراتی) و بخشی محل نگه‌داری خودروهای شارژی بود.

وی تصریح کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند بخش غربی این انبار که 6 انبار در کنار هم بود و با سقفهای کاذب پوشیده شده و جمعاً حدود 300 متر وسعت داشت، دچار آتش‌سوزی گسترده شده و کاملاً شعله‌ور بود همچنین شدت حرارت به حدی بود که سقفها کاملاً تخریب شده بود.

ملکی افزود: در قسمت پشتی این انبارها دو ساختمان مسکونی وجود داشت که آتش در آستانه سرایت به آنها بود حتی نمای بیرونی ساختمان را کاملاً دود‌زده کرده و آتش به لبه پنجره‌ها و بالکن‌ها رسیده بود که گروهی از آتش‌نشانان مأمور شدند ساکنان ساختمان که بیش از 30 نفر بودند را از ساختمان خارج کردند که به آنها آسیبی نرسد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران تصریح کرد: در محوطه داخلی این انبار حدود 20 دستگاه خودروی سواری پارک شده که آتش در حال سرایت به این خودروها، سایر انبارها و کارگاه‌های مجاور بود که مابقی آتش‌نشانان مشغول خاموش کردن آتش شده، از چند جهت عملیات خاموش کردن را آغاز کرده و خیلی سریع موفق شدند آتش را تحت کنترل خود درآورند.

ملکی متذکر شد: با حضور به موقع آتش‌نشانان که کمتر از دو دقیقه به محل حادثه رسیدند، از سرایت آتش به ساختمانها، خودروها و انبارهای مجاور جلوگیری شد، خوشبختانه در این حادثه مورد مصدومیت نداشتیم اما این آتش‌سوزی خسارات مالی فراوانی برجای گذاشت، در نهایت در ساعت 3:51 بامداد عملیات پایان یافت و محل برای بررسی علت حادثه تحویل عوامل انتظامی و کارشناسان آتش‌نشانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha