چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 231083

مطالعات جدید انجام شده نشان داده است که ورزش با شدت متوسط تا شدید باعث کاهش احتمال ابتلا به نوعی اختلال چشم به نام "آب سیاه" یا گلوکم می‌شود.

ورزش کردن از ابتلا به "آب سیاه" می کاهد

سلامت نیوز: مطالعات جدید انجام شده نشان داده است که ورزش با شدت متوسط تا شدید باعث کاهش احتمال ابتلا به نوعی اختلال چشم به نام "آب سیاه" یا گلوکم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا از سایت MNT، انجام دادن ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری و پیاده روی سریع باعث می‌شود که خطر ابتلا به "آب سیاه" کاهش یابد. این بیماری ممکن است منجر به نابینایی شود.

این مطالعات در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است. بررسی‌ها نشان داده است که در مقایسه با افرادی که فعالیتی ندارند. افرادی که ورزش می‌کنند ۷۳ درصد کمتر به بیماری "آب سیاه" مبتلا می‌شوند.

حدود سه میلیون نفر در آمریکا در حال‌ حاضر به گلوکم مبتلا هستند. این بیماری به عصب‌های چشم آسیب می‌زند و به تدریج بینایی را مختلف می‌کند.

یکی از انواع متداول این بازی بیماری باعث افزایش فشار در چشم می‌شود.

هیچ درمانی برای گلوکم وجود ندارد اما اگر این بیماری زود تشخیص داده شود درمان‌هایی برای آن وجود دارد. گلوکم یکی از دلایل اصلی نابینایی است.

می‌توان با کنترل فشار خون احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد. برای مثال جلوگیری از دیابت در کنترل بیماری تاثیرگذار است.

در صورتی که پیاده روی روزانه سریع‌تر انجام شود احتمال ابتلا به گلوکم کاهش می‌یابد.

بهتر است حداقل هفت هزار قدم در روز راه بروید تا از ابتلا به این گونه بیماری‌ها در امان باشیم.

ضمناً با ‌اضافه کردن هر ۱۰ ‌دقیقه پیاده روی روزانه ۲۵ درصد از احتمال ابتلا به "آب سیاه" کاسته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha