دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 23111

سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس قانون كنترل و مبارزه با دخانیات مردم می‌توانند از افرادی كه در اماكن عمومی سیگار می كشند به قاضی شكایت كنند.

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: قانونی كه با نام قانون كنترل دخانیات تصویب شده است قانونی علمی، دقیق و كارشناسی شده بود و ایران جزو اولین كشورهایی است كه در مجلس خود این قانون را تصویب كرده است.

وی با بیان اینكه تصویب قانون لازمه شروع كار است نه اتمام كار افزود: در برخی موارد قانونی تصویب می‌شود كه مجری آن در درجه اول مردم هستند و باید از آن حمایت كنند. این قانون ابعادی دارد كه به قاضی و وزارت بهداشت اختیاراتی می‌دهد تا از آن استفاده كنند اما ابعاد بزرگتری دارد كه لازمه اجرای آن ایجاد بستر فرهنگی در بین مردم است.

رامین تصریح كرد: این قانون به قاضی اجازه می‌دهد اگر یك كیوسك روزنامه‌فروشی به افراد زیر 18 سال سیگار بفروشد جلوی آن را بگیرد. همچنین بر اساس این قانون كشیدن سیگار در اماكن عمومی منع شده است.

وی اضافه كرد: این ‌قانون قانون خوبی است اما در تك تك دفاتر كار نه پلیس وجود دارد نه قاضی. قانون می‌گوید در اماكن عمومی نباید سیگار استعمال شود اما در همه اماكن عمومی كه قاضی و مأمور نمی تواند حضور داشته باشد بلكه این مردم هستند كه باید نظارت كنند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان كرد: این مردم هستند كه باید به قانون پایبند باشند و البته جمعیت مبارزه با دخانیات به شدت از جایی كه شكایتی از موارد ذكر شده در قانون باشد پیگیر است.

وی اضافه كرد: مردم می‌توانند از حقوق خود دفاع كنند و اگر كسی در مكان عمومی سیگار می‌كشد و سلامتی عمومی خود و جامعه را به خطر می‌اندازد به قاضی شكایت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha