چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 231135

متخصص پوست و مو گفت: پرعرقی یکی از مکانیسم‌های بدن برای مقابله با افزایش درجه حرارت بدن است، یعنی اگر کسی عرق نکند ممکن است به دلیل گرمای زیاد بدن دچار مشکل شود؛ بنابراین تعریق مکانیسم بدی نیست.

پرکاری تیروئید منجر به لاغری و پرعرقی می‌شود

سلامت نیوز: متخصص پوست و مو گفت: پرعرقی یکی از مکانیسم‌های بدن برای مقابله با افزایش درجه حرارت بدن است، یعنی اگر کسی عرق نکند ممکن است به دلیل گرمای زیاد بدن دچار مشکل شود؛ بنابراین تعریق مکانیسم بدی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محمد رضوانی متخصص پوست و مو با اشاره به پرعرقی بدن گفت: اگر فردی در دمای عادی که افراد معمولی در آن عرق نمی‌کنند دچار تعریق شود، می‌گوییم به پرعرقی مبتلا است؛ پرعرقی یکی از مکانیسم‌های بدن برای مقابله با افزایش درجه حرارت بدن است، یعنی اگر کسی عرق نکند ممکن است به دلیل گرمای زیاد بدن دچار مشکل شود. بنابراین تعریق مکانیسم بدی نیست.

وی با اشاره به اینکه از دهه‌های قبل عرق کردن نشانگر دفع سموم بدن است، افزود: تعریق بدن چیز بدی نیست ولی اعتقادهای نه چندان درست جامعه مبنی بر اینکه عرق کردن سموم بدن را دفع می‌کند، درست نیست هرچند شاید غذایی که می‌خوریم مانند سیر بوی آن از طریق عرق کردن دفع شود ولی سموم خیر.

رضوانی تصریح کرد: بیماری پرکاری تیروئید، پرعرقی را به همراه خواهد داشت، اما پرعرقی تیروئید به صورت ناحیه‌ای نیست بلکه در تمام بدن رخ می‌دهد. یعنی فرد در تمامی قسمت‌های بدن عرق بیشتری تولید می‌کند.

متخصص پوست و مو در ادامه با اشاره به پرعرقی ناحیه‌ای گفت: پرعرقی در یک ناحیه از بدن مانند کف دست یا پا رخ می‌دهد؛ هیچ نیازی به بررسی غده تیروئید نیست، ارتباطی با پرکاری تیروئید ندارد و استعدادهای خانوادگی موردی مهم است که در ۵۰ درصد موارد احتمال است با افزایش سن درمان شود.

رضوانی در ادامه به افرادی که با افزایش سن پرعرقی‌شان درمان نمی‌شود، اشاره کرد و گفت: در این موارد مکانیسم بدن ما افزایش حساسیت غدد عرق محل نسبت به وضعیت طبیعی بدن است و با انجام آزمایش نیز موردی نشان داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در پرعرقی ناحیه‌ای درمان موضعی ۴ مرحله دارد؛ در مرحله اول از داروهای طبی که شایع‌ترین آن آلومینیوم کلراید با غلظت‌های مختلف است، استفاده می‌شود، در مرحله دوم اگر جوابگو نبود به‌وسیله جریان الکتریکی پمپ سدیمی غده عرق را از کار می‌اندازیم؛ مرحله سوم تزریق بوتاکس در محل غده عرق است و چهارمین روش جراحی اعصابی است که به سمت غدد عرق می‌رود.

این متخصص پوست و مو در پایان توصیه کرد: پرکاری تیروئید منجر به تپش قلب‌، لاغری و دیگر بیماری‌ها می‌شود که با پرعرقی در تمامی اعضای بدن پرکاری تیروئید خود را نشان می‌دهد و با درمان آن‌همه موارد برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha