سلامت نیوز :  آمار خونگیری همه استان‌های كشور طی 7 ماه اول سال در حدود 5 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران طی 7 ماه اول سال در مجموع یك میلیون و 97 هزار و 897 واحد خون اهدا شده است كه این میزان نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش حاكی است خراسان شمالی با 28 درصد رشد نسبت به سال 88 و همدان با نزدیك به 18درصد رشد نسبت به هفت ماه اول سال گذشته به ترتیب بیشترین آمار رشد اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین استان ایلام با رشد 17 درصدی و اردبیل با رشد 15 درصدی بعد از دو استان یاد شده قرار می‌گیرند.

استان‌های كردستان، گیلان، خوزستان و خراسان رضوی و جنوبی و هرمزگان 6 استانی هستند كه با رشد منفی آمار اهدای خون مواجه بوده اند كه امید است با اطلاع رسانی مناسب‌تر این كاهش آمار اهدا جبران شود.

بنابراین گزارش آمار اهدا كنندگان مستمر خون از 442 هزار و 414 نفر به 493 هزار و 95 نفر در سال 89 رسیده است.

این روند نشان دهنده حدود 5/11 درصد رشد است. بیشترین آمار رشد اهدا كنندگان مستمر در آذربایجان غربی مشاهده شده است كه كمی بیش از 54 درصد است.
پس از این استان آذر بایجان شرقی خراسان شمالی و همدان رتبه های بعد را كسب می كنند و به ترتیب رشد 41 درصدی، 32 درصدی و 31 درصدی در این زمینه داشته اند.

بنابراین گزارش آمار اهدای خون بانوان نیز طی مدت یاد شده از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است.

در این زمینه خراسان شمالی با 55 درصد رشد، كهگیلویه و بویر احمد با 46 درصد رشد و گیلان با 44 درصد رشد بیشترین رشد آمار اهدای بانوان را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha