مشكل اصلی در امدادرسانی به این مجروحان گل و لای و برف فراوان در اطراف محل سقوط هواپیما، سردی و تاریكی هوا بود كه عملیات نجات را كند می‌كرد اما در مجموع عملیات نجات در سریعترین زمان ممكن انجام شد.

مشكل اصلی در امدادرسانی به مجروحین سانحه هواپیمایی

سلامت نیوز :  معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حادثه سقوط هواپیما در نزدیكی ارومیه 77 كشته و 27 مجروح داشت. حال 27 مجروح این حادثه خوب است و بدحال نیستند.

حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مجروحان این حادثه اكنون در بیمارستانهای ارومیه بستری هستند اما حالشان خوب است و نیازی به اتاق عمل و جراحی ندارند. بیشتر این افراد دچار شكستی در بدن در نواحی مختلف اعم از سر، پا، دست و بدن هستند اما حالشان وخیم نیست.

وی گفت: مأموران اورژانس كشور بعد از اعلام حادثه در ساعت 19 و 34 دقیقه به سرعت و در كمتر از نیم ساعت در محل حادثه حاضر شدند و تا ساعت 10 و 30 دقیقه عملیات خارج كردن مجروحان به پایان رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در اجرای عملیات امداد این حادثه كمبود خاصی احساس نكردیم به خصوص اینكه تمام دستگاه‌های دیگر از جمله هلال احمر، ارتش و سپاه به كمك نیروهای امدادی آمدند و با تجهیزات كامل در حالی كه هوا بسیار سرد و زمین مملو از برف و گل و لای بود توانستند به كمك تجهیزات و خودروهای این نیروها به سرعت مجروحان را از هواپیمای آسیب دیده خارج كنند.

وی ادامه داد: مشكل اصلی در امدادرسانی به این مجروحان گل و لای و برف فراوان در اطراف محل سقوط هواپیما، سردی و تاریكی هوا بود كه عملیات نجات را كند می‌كرد اما در مجموع عملیات نجات در سریعترین زمان ممكن انجام شد.

امامی رضوی گفت:‌ برای اجرای عملیات امداد و نجات دیشب با كمبود خاصی مواجه نبودیم. در این حادثه كه در شب اتفاق افتاد استفاده از بالگردهای اورژانس میسر نبود اما در مجموع اورژانس كشور با كمبود بالگردهای امدادی در كل كشور برای امداد و نجات سریع حادثه دیدگان مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha