دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2017 برابر با 4 آذر ماه جاری ضمن اعلام اینکه در سراسر جهان از هر 3 زن یک نفر خشونت فیزیکی یا جنسی را در زندگی تجربه کرده، گفت حال زمان آن فرا رسیده همگی اقدامی واحد انجام دهیم تا زنان و دختران در سراسر جهانی عاری از اذیت و آزار، اقدامات خطرناک و سایر گونه های خشونت زندگی کنند.

از هر 3 زن یک نفر خشونت فیزیکی یا جنسی را در زندگی  تجربه کرده

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2017 برابر با 4 آذر ماه جاری ضمن اعلام اینکه در سراسر جهان از هر 3 زن یک نفر خشونت فیزیکی یا جنسی را در زندگی  تجربه کرده، گفت حال زمان آن فرا رسیده همگی اقدامی واحد انجام دهیم تا زنان و دختران در سراسر جهانی عاری از اذیت و آزار، اقدامات خطرناک و سایر گونه های خشونت زندگی کنند. 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شح زیر است: هر زن و هر دخترحق زندگی بدون خشونت دارد. در عین حال این نقض حقوق بشر به شیوه های گوناگون در هر جامعه، به ویژه آنانی را تحت تاثیر قرار می دهد که به حاشیه رانده شده وآسیب پذیرترند.

در سراسر جهان از هر 3 زن بیش از یک نفر خشونت فیزیکی یا جنسی را در زندگی  تجربه کرده؛ 750 میلیون زن قبل از 18 سالگی ازدواج می کنند و بیش از 250 میلیون مورد ختنه زنانه قرارمی گیرند.فعالان حقوق زنان به گونه ای هشدار دهنده  آماج حملات قرار گرفته اند و خشونت علیه زنان سیاستمدارمانع پیشرفت حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان گردیده است.

حال به گونه ای گسترده، خشونت علیه زنان شامل اذیت و آزار همچنین اقدامات خطرناک، موانع اصلی در تحقق حقوق بشر و چالشی مستقیم در برابر حضور و مشارکت زنان در صلح پایدار است.

زمان آن فرارسیده اقدام دسته جمعی مان برای پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران را برای همیشه به پیش ببریم. این نیازمند همکاری همه ما در کشورها، مناطق وجوامع مان همزمان به سوی  هدفی واحد است.سازمان ملل متحد از راه های گوناگون برای حل خشونت علیه زنان تلاش می کند که شامل صندوق تولیت برای پایان دادن به خشونت علیه زنان؛ "ابتکارکانون توجه" با اتحادیه اروپا برای اتصال تلاش های ما با اقدامات دولت های ملی و جامعه مدنی و ابتکار جهانی سازمان ملل متحد باعنوان "شهرها و فضا های عمومی امن"  است.

همچنین سیاست عدم تحمل اذیت وآزار جنسی در سازمان ملل متحد بخشی از خط مشی برابری جنسیتی است که در ماه سپتامبر معرفی گردید. در عین حال  متعهد هستیم تا "نهضت اتحاد برای امحای خشونت علیه زنان" را با عنوان جدید "اتحاد تا 2030" ادامه دهیم.

حال زمان آن فرا رسیده همگی اقدامی واحد انجام دهیم تا زنان و دختران در سراسر جهانی عاری از اذیت و آزار، اقدامات خطرناک و سایر گونه های خشونت زندگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha