دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 23123

سلامت نیوز : سامانه اصالت دارو و الصاق برچسب این اصالت بر روی داروها از ابتدای امسال، رقم قاچاق دارو را کاهش داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت دكتر محمدضا شانه‌ساز مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اعلام قاچاق سالانه 15 تا 10 درصدی دارو به کشور گفت: قاچاق دارو هزینه‌ای حدود 200 میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.

وی در حاشیه برگزاری كارگاه آموزشی كنترل كیفی دارو و فارماكوویژیلانس در یزد، اظهار داشت: موضوع قاچاق دارو از نگرانیهای كشورهای كل دنیاست كه خوشبختانه ایران از سال 87 با همكاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی و ارگانهای اطلاعاتی توانسته است در مبارزه فیزیكی با این پدیده به موفقیت‌هایی دست یابد.

وی افزود: با اجرای طرح الصاق برچسب اصالت دارو كه فاز اول آن از ابتدای سال آغاز شده است، این میزان كاهش خواهد یافت.

مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر ضمن ابراز خرسندی از كافی بودن ذخایر دارویی بیماران هموفیلی و تالاسمی، درخصوص میزان مصرف دارو در كشور نیز گفت: رقم مصرف دارو در كشور  بالا نیست بلكه مشكل بدمصرف كردن و مصرف خودسرانه داروست كه امید است با فرهنگ‌سازی و بهینه كردن بحث نظارتی در زمینه تجویز منطقی دارو و نسخه‌نویسی این معضل بهبود یابد.

گفتنی است،اولین كارگاه آموزشی سه روزه كنترل كیفی دارو و فارماكوویژیلانس با حضور جمعی از كارشناسان ارشد دارویی كشور و كشورهای عضو اكو شامل پاكستان، افغانستان، تاجیكستان، قرقیزستان، آذربایجان، ازبكستان، تركمنستان، تركیه و قزاقستان با هدف تبادل تجربیات و اطلاعات دارویی امروز در محل دبیرخانه اكو برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha