یك متخصص اطفال گفت: كودكی كه از شیر مادر تغذیه می‌كند كلسترول خونش بالا نمی‌رود زیرا تغذیه با شیر مادر مانع از افزایش كلسترول كودك می‌شود

سلامت نیوز :  یك متخصص اطفال گفت: كودكی كه از شیر مادر تغذیه می‌كند كلسترول خونش بالا نمی‌رود زیرا تغذیه با شیر مادر مانع از افزایش كلسترول كودك می‌شود.

منصور بهرامی درباره افزایش كلسترول در كودكان اظهار داشت: كلسترول یك چربی در خون است و اندازه نرمال آن باید 200 میلی گرم در سطح طبیعی كلسترول خون باشد.

وی گفت: كلسترول دارای دو قسمت خوب و بد است. LDL كلسترول بد و HDL كلسترول خوب نامیده می‌شود؛ زمانی كه كلسترول LDL افزایش یابد منجر به رسوب‌گذاری در جداره عروق قلب شده و در حقیقت جدار قلب را تنگ می‌كند كه به آن كرونر می‌گویند، هنگامی كه جداره قلب تنگ شود گردش عضلات آن به كندی صورت می‌گیرد و همین مسئله منجر به سكته قلبی و مغزی می‌شود.

این متخصص اطفال در گفت‌وگو با فارس افزود: برای كنترل كلسترول در كودكان خصوصاً در بعضی از كشورهای صنعتی از 18 ماهگی كلسترول آنها سنجیده می‌شود،از این رو باید به رژیم غذایی و شیوه زندگی كودكان دقت لازم شود همچنین اگر اطرافیان نزدیك كودك سابقه سكته قلبی یا مغزی، فشار خون یا چربی دارند باید این كودكان تحت مراقبت بیشتر در خصوص جلوگیری از افزایش كلسترول در آنها قرار گیرند.

وی استفاده از غذاهای آماده، چاقی، كم‌تحركی، مصرف چیپس و پفك، استفاده زیاد از كامپیوتر را كه مانع تحرك كودك می‌شود را موجب افزایش كلسترول در كودكان دانست و افزود: كودكی كه از شیر مادر تغذیه می‌كند كلسترول خونش بالا نخواهد رفت چرا كه كودكی كه از شیر مادر تغذیه می‌كند به گونه‌ای استثنایی متابولیسم یا همان تجزیه و تحلیل كلسترول در بدن وی به خوبی عمل كرده و به همین خاطر از چاقی كودك جلوگیری می‌كند و مانع از افزایش كلسترول در كودك می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha