بیماری کبد چرب به دو گروه کبد چرب الکلی و غیر وابسته به الکل تقسیم می شود. این بیماری ۳۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است.

۷ نکته رژیمی برای مبارزه با بیماری کبد چرب!

سلامت نیوز:بیماری کبد چرب به دو گروه کبد چرب الکلی و غیر وابسته به الکل تقسیم می شود. این بیماری ۳۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،در حالی که مصرف الکل باعث ایجاد ذخایر چربی در کبد شده و کارایی این عضو از بدن را کاهش می دهد، رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی غلط نیز همین کار را با کبد خواهد کرد. با توجه به این موضوع، هفت نکته رژیمی برای مبارزه با بیماری کبد چرب توصیه شده است:

قهوه: مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف قهوه می تواند از آسیب های بیماری کبد چرب پیشگیری کند. قهوه می تواند آنزیم های غیر طبیعی کبد را در کسانی که در معرض ابتلا به بیماری های جدی کبدی هستند، پایین بیاورد.

رژیم غذایی مدیترانه ای: به طور خلاصه، رژیم غایی مدیترانه ای شامل  مواد غذایی طبیعی و بدون پردازش شده است. این نوع رژیم سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های پیچیده است و غذاهایی از قبیل ماهی، میوه ها و سبزجات، روغن زیتون، و غلات را شامل می شود. گزارش شده که مناطق مدیترانه ای مانند ایتالیا و یونان، دارای کمترین نرخ ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

سبزیجات تیره رنگ: مصرف این نوع سبزیجات نه تنها منجر به تامین ویتامین ها و سایر ریزمغذی های سالم برای بدن می شود، بلکه پاک کننده و تصفیه کننده کبد نیز هستن. به عنوان مثال کلم بروکلی منجر به جلوگیری از افزایش چربی در کبد می شود. مصرف سبزیجات تیره رنگ دیگر مانند اسفناج نیز به کاهش وزن کمک می کند و محافظ سلامت کبد است.

دانه های کامل: مصرف کربوهیدرات های پیچیده به تولید یک منبع منظم انرژی کمک کرده و افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. علاوه بر این، دانه های کامل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به عملکرد کبد کمک می کند. برنج قهوه ای، کینوا، جو، و چاودار سرشار از کربوهیدرات های پیچیده هستند.

پروتئین آب پنیر: مطالعات محققان آمریکایی نشاندهنده اثر محافظتی پروتئین آب پنیر در برابر کبد چرب غیر الکلی است. علاوه بر آب پنیر، شیر و ماست نیز سرشار از پروبیوتیک ها برای حفظ عملکرد اندام های گوارشی از قبیل کبد هستند و به بهبود فرایند هضم نیز کمک می کنند.

آووکادو: چربی های سالم و فیبر موجود در آووکادو به کنترل وزن کمک می کند. مصرف آووکادو همچنین در کاهش آسیب های کبدی بیشترین نقش را در میان گزینه های غذایی دارد.

پروتئین سویا: پروتئین سویا می تواند تاثیر مثبتی بر بیماری کبد چرب داشته باشد. محققان دانشگاه ایلینوی نشان داده اند که چگونه پروتئین سویا می تواند به طور قابل توجهی تجمع چربی و تری گلیسیرید را در ارگان های بیماران چاق کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha