یک فوق تخصص غدد گفت: براساس آخرین آمار ۱۱.۵ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند که این آمار نسبت به چند سال پیش افزایش زیادی پیدا کرده است.

۱۱.۵ درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند

سلامت نیوز:یک فوق تخصص غدد گفت: براساس آخرین آمار ۱۱.۵ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند که این آمار نسبت به چند سال پیش افزایش زیادی پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا محمدحسین گذشتی در همایش دیابت در کرمان با بیان اینکه کم‌تحرکی، پراسترسی و رژیم غذایی نامناسب از عوامل مهم افزایش آمار مبتلایان به دیابت در کشور است ،اظهار کرد: در گذشته از ۴۵ سال به بالا احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم وجود داشت و بروز آن در ۶۰ سال به بالا بود اما اکنون در کشور ما بین ۴۵ تا ۵۵ سال شاهد بروز این بیماری هستیم.

وی با بیان اینکه جدیدترین علتی که کنترل قند خون را مشکل کرده، عدم تمکین بیماران به دستورات پزشک است،گفت: با وجود بیش از ۴۰ نوع دارو، کنترل قند خون مشکل است زیرا بیماران به میزان تجویز دارو توسط پزشک توجهی ندارند و میزان مصرف خود را تغییر می دهند.

در ادامه این همایش دکتر کارنما - مدیر بیمارستان شهید باهنر کرمان- گفت: از عوامل مهم افزایش دیابت تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب و حذف میوه و سبزیجات از رژیم غذایی است.

وی با بیان اینکه در شعار جهانی امسال مخاطب اصلی زنان در نظر گرفته شده‌اند،اظهارکرد: میزان بالای ابتلای زنان به دیابت و نقش مهم زنان به عنوان مادر خانواده در پیشگیری از ابتلا به دیابت از دلایل انتخاب شعار جهانی سال جاری است.

مدیر بیمارستان شهید باهنر کرمان تصریح کرد: دو سوم جمعیت مبتلا به دیابت در شهرها زندگی می کنند. این آمار نشان دهنده ارتباط مستقیم سبک زندگی شهری با افزایش دیابت است.

وی در پایان گفت: هم اکنون ۴۱۵ میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند. با توجه به روند افزایشی آن، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ تعداد مبتلایان به دیابت به بیش از ۴۶۰ میلیون نفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha