غذا خوردن در زمان گرسنگی و غذا خوردن تا رسیدن به احساس رضایت، کلید کار است. بنابراین به جای نگاه کردن به ساعت و غذا خوردن درست در یک زمان مشخص از روز، زمانی غذا بخورید که بدنتان به شما می گوید آماده غذا خوردن است.

اگر می خواهید وزن کم کنید، به این شکل غذا بخورید

سلامت نیوز:غذا خوردن در زمان گرسنگی و غذا خوردن تا رسیدن به احساس رضایت، کلید کار است. بنابراین به جای نگاه کردن به ساعت و غذا خوردن درست در یک زمان مشخص از روز، زمانی غذا بخورید که بدنتان به شما می گوید آماده غذا خوردن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، مانند بسیاری از افرادی که می خواهند وزن کم کنند من نیز به حرف متخصصان گوش دادم. به جای اینکه فقط صبحانه، نهار و شام بخورم، طوری برنامه ریزی کردم و میان وعده هایی برای خودم قرار دادم تا در روز،  پنج تا شش وعده غذایی داشته باشم.


با این روش هر چند ساعت یکبار مقداری غذا می خوردم. 7 صبح صبحانه، 9 صبح میان وعده، 12 ظهر نهار، 3 بعد از ظهر میان وعده، 5:30 عصر شام و گاهی نیز یک میان وعده در آخر شب. هدف این بود که احساس گرسنگی ام کنترل شود تا در برخی از وعده ها پرخوری نکنم. سپس متوجه شدم تمام روز، در حال غذا خوردن هستم و اصلا احساس گرسنگی نمی کنم. وزنم نیز کم نمی شد. در واقع به جای گوش دادن به حرفِ بدنم، دائم در حال نگاه کردن به ساعت بودم.

بنابراین کدام بهتر است؟وقتی این سوال را از یک متخصص تغذیه پرسیدم، او گفت بهتر است زمانی غذا بخوری که گرسنه هستی. این مفهوم غذا خوردن با حضور ذهن است. هر بار که خواستید چیزی بخورید ابتدا از خودتان بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستید؟

همچنین بسیار مهم است که بدانید گرسنگی چیست، چون احساس گرسنگی برای کاهش وزن اهمیت دارد. در برخی افراد، معده شروع به تولید صدا می کند در بعضی نیز ترشح بزاق بالا می رود و فکرشان بیشتر به سمت غذا می رود. آگاه بودن از میزان گرسنگی کمکتان می کند تصمیم بگیرید چه زمانی مناسب غذا خوردن است. وقتی شکمتان شروع به صدا درآوردن کرده و بزاق دهان بیشتر ترشح شده،  مسلما می دانید که زمان غذا خوردن است. نکته مهم این است که وقتی شروع به غذا خوردن کردید تا حدی غذا میل کنید که احساس رضایت کنید، نه اینکه احساس پری داشته باشید و یا از شدت غذا خوردن احساس خستگی کنید.

غذا خوردن در زمان گرسنگی و غذا خوردن تا رسیدن به احساس رضایت، کلید کار است. بنابراین به جای نگاه کردن به ساعت و غذا خوردن درست در یک زمان مشخص از روز، زمانی غذا بخورید که بدنتان به شما می گوید آماده غذا خوردن است. این هم می تواند به معنای خوردن سه وعده غذا در طول روز باشد و هم می تواند به معنای شش وعده باشد.

اگر از افرادی باشید که وعده های غذایی را جا می اندازند و یا آنقدرها احساس گرسنگی نمی کنند، زمان بندی فکرِ بدی نیست. برخی افراد غذا خوردن را فراموش می کنند چون سرشان بسیار شلوغ است و یا برنامه کاریشان به نحوی است که تنها در زمان های خاصی می توانند استراحت کنند. در چنین مواردی زمان بندی کردن وعده ها ایرادی ندارد. با این حال هر زمان توانستید به جای زمانی مشخص، به صدای بدن خود گوش دهید.

نویسنده: جنی شوگر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha