سلامت نیوز : رئیس انجمن مددكاری ایران گفت:‌ آمار اعلام‌شده از سوی مسئولان از تعداد معتادان كشور 7 سال است كه 2 میلیون نفر اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد این آمار واقعی نیست.

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به روند پیشرفت اعتیاد كه هم نوع آن و هم مصرف‌كنندگان آن افزایش یافته است اظهار داشت: اگر اوضاع با شرایط فعلی پیش رود و برای آینده برنامه‌ریزی نكنیم در آینده به افرادی برمی‌خوریم كه غیرفعالند و توانایی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ندارند و بودجه كشور برای آنها خرج می‌شود.

وی افزود: در آینده با روند كنونی با افراد مریض مواجه خواهیم شد كه در نهایت جامعه‌مان هم مریض می‌شود. به عنوان مثال رشد طلاق در حال حاضر 16 درصد افزایش داشته است و ما می‌دانیم كه طلاق چقدر در ابتلای كودكان و زنان به اعتیاد تأثیرگذار است.

اقلیما با بیان اینكه در حال حاضر 7 سالی می‌شود كه آمار معتادان 2 میلیون نفر اعلام می‌شود تصریح كرد: استاندارد جهانی می‌گوید هر چه جرم در كشور به صورت ظاهری و مشخص محاسبه شود به همان میزان در زیر جامعه مخفی است یعنی اگر آمار 2 میلیون نفر معتاد را قبول كنیم به نوعی 4 میلیون نفر معتاد در كشور داریم كه نیمی از آنان شناسایی نشده‌اند.

وی اضافه كرد: اگر هر خانواده معتاد 4 نفر باشند به نوعی 16 میلیون نفر در كشور با پدیده اعتیاد درگیر هستند و می‌توان حدس زد كه بین 6 تا 8 میلیون كودك حاصل از خانواده اعتیاد در كشور وجود دارد.

اقلیما خاطر نشان كرد: بودجه‌های زیادی بابت معضل اعتیاد در كشور خرج می‌شود. اما متأسفانه به دلیل اینكه پدیده اعتیاد به درستی ریشه‌یابی نشده است و زیر ساخت‌های حل آن وجود ندارد مشكل حل نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha