سلامت نیوز :  بر اساس تحقیقات انجام شده روی نیم میلیون كودك در كالیفرنیا 2 زایمان با فاصله كم خطر ابتلا به اوتیسم در نوزاد دوم را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، كودكانی كه فاصله تولد آنها با نوزاد قبلی كمتر از 2 سال باشد در مقایسه با آنهایی كه در فاصله زمانی بعد از 3 سال متولد شده‌اند احتمال ابتلا به اوتیسم در آنها بیشتر بوده است.

هر چه این فاصله كمتر می‌شود خطر ابتلا به اوتیسم نیز بیشتر می‌شود. این خطر در میان همه والدین در همه رده‌های سنی مشاهده شده است و محققان می‌گویند هیچكدام از عوامل جانبی دیگر نتوانسته این خطر را كاهش دهند.

به نوشته آسوشیتدپرس، به دلیل افزایش سن مادر شدن و همچنین به دلیل بارداری‌های ناخواسته كاهش فاصله میان دو بارداری در زنان آمریكایی افزایش یافته است.
آمارهای دولتی نشان می‌دهد كه تعداد اینگونه تولدها كه فاصله نوزاد دوم با نوزاد قبلی كمتر از دو سال بوده است از 11درصد در سال 1995 به 18درصد در سال 2002 رسیده است.

محققان در این تحقیق به بررسی این گونه تولدها بین سالهای 1992 تا 2002 در كالیفرنیا پرداختند و به این نتیجه رسیدند كه از 662 هزار و 730 نوزاد دوم 3137 نفر به اوتیسم مبتلا شده‌اند. از 156هزار و 34 نوزاد دوم كه با نوزاد قبلی كمتر از یك سال فاصله داشته‌اند هزار و 188 نفر به اوتیسم مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha