دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 23137
سلامت نیوز: با توجه به رویكرد بسیاری از متخصصان به توصیه مكمل‌های دارویی و غذایی نظیر فرآورده‌هایی كه برای بیماران مبتلا به آرتروز، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماران مبتلا به پوكی استخوان استفاده می‌شود، مجمع واردات در راستای مدیریت بهینه واردات این محصولات اقدام به تشكیل كمیسیون فرآورده‌های مكمل‌های غذایی كرد.چرا كه به هر حال از لحاظ اقتصاد خانواده‌ها، امروزه مكمل‌های غذایی بخشی از هزینه‌های سبد سلامت خانواده را به خود اختصاص داده‌اند. متاسفانه شیوع پدیده شوم قاچاق و فراورده‌های تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و غیر استاندارد، یکی از دغدغه‌های جامعه در این حوزه است که باید با همکاری مسئولان و دست اندرکاران ،برای رفع اصولی آن گام موثری برداشت.

به‌گزارش  ایلنا، رئیس مجمع عالی واردات در این باره توضیح داد: در چند دهه اخیر بتدریج در كشورهای توسعه یافته و بعدها در سایر كشورها و اخیرا با شتاب فزاینده در كشورمان، مصرف مكمل‌ها رو به‌فزونی گذاشته‌است بنحوی كه امروزه در كشور استفاده از برخی ویتامین‌ها به صورت قطره به نوزادان دارای دستورالعمل كشوری است و كودك در صورت عدم دریافت، ممكن‌است دچار سوء‌تغذیه و مشكلات بعدی آن شود.

محمد حسین برخوردار بابیان این كه به مكمل‌های غذایی عرضه شده در اماكنی به غیر از داروخانه‌ها نمی‌توان اطمینان كرد، اظهار كرد: براساس ضوابط وزارت بهداشت ،توزیع مكمل‌ها صرفا در داروخانه‌ها مجاز می‌باشد.

وی با تاكید بر ضرورت نظارت وزارت بهداشت بر واردات مكمل‌های غذایی گفت: هر مكملی كه به كشور وارد می‌شود، باید از طریق واردكنندگان شناسنامه‌دار و بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و تاییدیه‌های آزمایشگاه‌های مربوطه صورت پذیرد و تشكیل این كمیسیون می‌تواند گام موثری در مشارکت گروهی فعالان این صنعت در محدود نمودن پدیده شوم قاچاق و محصولات تقلبی در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: آنچه که در بحث مدیریت واردات و اصلاح ساختار، شیوه و ترکیب واردات کشور مدنظر است، آن است که کالای باکیفیت، به‌اندازه موردنیاز، از مسیر قانونی و مبادی رسمی کشور، توسط واردکنندگان دارای شناسنامه و هویت براساس ضوابط فنی، وارد کشور شده و واردکنندگان در قبال کیفیت ،خدمات پس از فروش، پشتیبانی و آموزش آن مسئولیت‌پذیر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha