عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران با انتقاد از تبلیغات شامپوهایی که مدعی سیاه شدن و قطع ریزش مو هستند، گفت: محتوای تبلیغات انجام‌شده کاملاً دروغ بوده و علم پزشکی این تبلیغات را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کند.

تبلیغ‌های دروغین روی بیلبوردهای شهر/ شامپوهایی که معجزه نمی‌کنند!

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران با انتقاد از تبلیغات شامپوهایی که مدعی سیاه شدن و قطع ریزش مو هستند، گفت: محتوای تبلیغات انجام‌شده کاملاً دروغ بوده و علم پزشکی این تبلیغات را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد ایمانی عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص تبلیغات صورت‌گرفته در فضای عمومی و مجازی در زمینه شامپوهایی که مانع از ریزش مو و سیاه شدن موها می‌شوند، توضیح داد: در علم پزشکی و درمان بیماری‌های پوست و زیبایی تاکنون هیچ درمان قطعی برای ریزش و یا سیاه شدن مو کشف نشده است و تبلیغات صورت‌گرفته در مکان‌های عمومی و فضای مجازی صحت ندارد.

وی تصریح کرد: محتوای تبلیغات انجام‌شده کاملاً دروغ بوده و علم پزشکی این تبلیغات را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: در این زمینه از طریق انجمن پوست و موی ایران نامه‌هایی جهت اطلاع‌رسانی به وزارت بهداشت ارسال شده است که متأسفانه هیچ پاسخ شفافی از این طرف این نهاد به ما داده نشده است.

ایمانی خاطرنشان کرد: معاونت سازمان غذا و داروی سابق نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ورود محصولات فاقد مجوز سازمان غذا و دارو به بازار و تبلیغات کذب برای محصولات دارای مجوز از این سازمان تخلف محسوب می‌شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: این موضوع نشانگر این است که این محصولات حتی اگر از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کرده باشند بر اساس قوانین نظام پزشکی به‌هیچ‌وجه اجازه تبلیغات ندارند. تبلیغ این محصولات نه تنها غیرقانونی بوده، بلکه محتوای این تبلیغا نیز غیرمجاز و کذب است.

عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به قانون نظام پزشکی گفت: طبق این قانون وظایف و اختیاراتی را مجلس به سازمان نظام پزشکی داده است که بر اساس آن تبلیغ داروها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در رسانه‌های عمومی ممنوع است.

وی در پایان گفت: همچنین بر اساس این قانون آگهی و تبلیغات داروها و خواص درمانی آنها درصورتی‌که صرفاً برای پزشکان باشد، بلامانع است اما مشاهده می‌کنیم که این شرکت‌ها برخلاف قانون اقدام به تبلیغات این شامپو و محصولات در ملاءعام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha