سلامت نیوز: استادیار دانشگاه علوم پزشكی تهران،گفت: هفت درصد از زنان در ایران در دوران بارداری به دیابت مبتلا می شوند كه بیشتر از نوع دو است و نیاز به تزریق انسولین ندارد.
 
محسن خوش نیت متخصص دیابت  در گفتگو با  ایرنا با یادآوری اینكه 10 درصد از زنان باردار به دیابت نوع یك -تزریق انسولین- مبتلا می شوند،افزود: این بیماری در دوران بارداری، علایم بالینی ندارد و آزمایش خون تنها راه تشخیص دیابت است. 

به گفته استاد یار دانشگاه علوم پزشكی تهران، هر قدر زنان در سن بالا باردار شوند، امكان ابتلا به دیابت بارداری نیز بیشتر می شود.

وی، چاقی و اضافه وزن، سابقه دیابت در فامیل درجه یك را از مهمترین عوامل موثر در ابتلا به دیابت دوران بارداری عنوان كرد و گفت: فشار خون بالا و به دنیا آوردن نوزاد با بیش از چهار كیلو نیز از دیگر عواملی است كه در بروز دیابت بارداری دخالت دارند.

فوق تخصص غدد و متابولیسم ادامه داد: زنانی كه چاق هستند، قبل ازباردار شدن باید وزن خود را كاهش داده و با استفاده از یك رژیم صحیح غذایی، باردار شوند.

خوش نیت یادآورشد: این افراد باید فعالیت بدنی خود را افزایش داده تا از ابتلا به بیماری دیابت كه ممكن است خطرات احتمالی را در هنگام زایمان برای جنین ایجاد كنند، جلوگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha