یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 231408

تا به حال پیش آمده که در طول روز و میان کارهای مختلف ساعتی را به خودتان اختصاص دهید؟ آیا جزء آن دسته افرادی هستید که ساعت تنهایی برایشان اهمیت دارد؟ آیا شما هم دوست ندارید به هیچ قیمتی اوقات تنهایی خودتان را از دست بدهید؟

چرا وجود ساعات تنهایی در طول روز لازم است؟

سلامت نیوز: تا به حال پیش آمده که در طول روز و میان کارهای مختلف ساعتی را به خودتان اختصاص دهید؟ آیا جزء آن دسته افرادی هستید که ساعت تنهایی برایشان اهمیت دارد؟ آیا شما هم دوست ندارید به هیچ قیمتی اوقات تنهایی خودتان را از دست بدهید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، سال های سال است که از نیاز ذاتی انسان به گروه، زندگی اجتماعی و تأثیر این شکل از زندگی بر سلامت روان و جسم صحبت می شود. این در حالی است که کمتر در خصوص تنهایی و نقشی که در زندگی ایفا می کند گفته شده است. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که در شبانه روز ساعتی را به خودشان اختصاص می دهند نه تنها استرس کمتری را تجربه می کنند؛ بلکه از خلاقیت بیشتری نیز برخوردار هستند.

این تأثیر از آن جهت اتفاق می افتد که پرداختن به کار مورد علاقه در ساعت تنهایی روز با افزایش قدرت خلاقیت و تفکر میزان هورمون های مرتبط با استرس را در بدن کاهش می دهد. آنچه در این بین اهمیت دارد تفاوت قائل شدن میان افراد ضد اجتماعی و گروهی است که آگاهانه تنهایی را انتخاب می کنند. در واقع، افرادی که از روی ترس در جمع حضور پیدا نمی کنند دچار نوعی اختلال هستند که می تواند تبعاتی جدی از قبیل خشونت و افسردگی به دنبال داشته باشد.

این در حالی است که برای گروه مقابل تنهایی یک انتخاب است، انتخابی که فرصت تفکر می دهد. به عبارت دیگر، تنهایی برای این دست افراد مهلتی است که امکان رسیدگی به کارهای شخصی و مورد علاقه را فراهم می کند. آنچه اهمیت دارد آگاهی نسبت به این موضوع است که لزوماً هر فرد اجتماعی و دارای ارتباطات گسترده سلامت روان ندارد؛ از سوی دیگر تنهایی همیشه نشانه ای برای شخصیت های ضد اجتماعی نیست. 

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha