دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 23143

اگر سابقه پرفشاری خون دارید،حتماً در این فصول تحت نظر پزشک فشار خون خود را کنترل کنید. در صورت امکان سعی کنید فعالیت بدنی خوبی داشته باشید و در صورت فعالیت در فضای باز حتماً از کلاه،دستکش،لباس ها وکفش های گرم استفاده کنید.

چه کنیم تا در هوای سرد سکته نکنیم؟
سلامت نیوز: بررسی محققان انگلیسی نشان می دهد ، افزایش فشار خون یکی از عوامل پرخطر ابتلای افراد به سکته است و هوای سرد در فصل زمستان فشار خون را به خصوص در سالمندان افزایش وآنان را در خطر سکته قرار می دهد.

به گزارش شبکه خبر، بررسی ها همچنین نشان می دهد که فشار خون افراد در فصول سرد سال نسبت به فصول گرم تابستان حدود ۵ درجه افزایش می یابد.

البته علت دقیق افزایش فشار خون در هوای سرد بطور کامل مشخص نیست ولی محققان بر این باورند که سردی هوا با انقباض عروق و غلیظ شدن خون باعث می شود که خون سخت تر در سراسر بدن پمپاژ شود.

به همین علت پزشکان توصیه می کنند،برای کاهش خطر بروز سکته در افراد به خصوص در سالمندان،این نکات را در فصول سرد سال رعایت کنید:

1 - درها و پنجره های منزل را محکم کنید و دمای اتاق را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد نگه دارید.

2 - اگر سابقه پرفشاری خون دارید،حتماً در این فصول تحت نظر پزشک فشار خون خود را کنترل کنید.

3 - از آنجا كه غذاها یکی از عوامل گرم شدن بدن محسوب می شوند،سعی کنید هنگام سرما از غذاهای گرم استفاده کنید و مصرف چربی های اشباع و نمک را به حداقل برسانید و همچنین مایعات گرم بنوشید.

4 - در صورت امکان سعی کنید فعالیت بدنی خوبی داشته باشید و در صورت فعالیت در فضای باز حتماً از کلاه،دستکش،لباس ها وکفش های گرم استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha