سلامت نیوز : بسیج آموزشی بهبود شیوه زندگی با تأكید بر تغذیه از 3 تا 10 اسفند ماه از سوی دفتر بهبود تغذیه جامعه و دفتر آموزش سلامت، در سطح دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور برگزار می‌شود.
دكتر علیرضا مصداقی‌نیا، معاون بهداشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یكی از عوامل مؤثر اجتماعی در بروز ناامنی غذایی و سوء تغذیه در كشور ناآگاهی‌های تغذیه‌ای افراد جامعه است و در حال حاضر در كشور ما روند بیماری‌های غیرواگیر هشدار دهنده است.
وی افزود: چاقی و اضافه وزن در درصد بالایی از جمعیت كشور وجود دارد كه خود زمینه ساز بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و انواع سرطان‌ها به شمار می‌رود و از دلایل عمده آن تغییر الگوی مصرف و رفتارهای نامطلوب غذایی و عدم تحرك بدنی است.
دكتر مصداقی‌نیا ادامه داد: یكی از مهمترین عوامل شكل دهنده الگوی غذایی جامعه، مجموعه عادات و فرهنگ غذایی افراد آن جامعه است كه برنامه‌ریزی در جهت فرهنگسازی و آموزش همگانی تغذیه به منظور ارتقاء سلامت و كاهش روند بیماری‌های غیرواگیر حائز اهمیت است.
وی تصریح كرد: در برنامه چهارم توسعه بر ارتقاء فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه كه یكی از محورهای برنامه امنیت غذایی و تغذیه تأكید شده است و برای دستیابی به این امر، اجرای برنامه آموزش همگانی تغذیه، امری ضروری است.
به گفته دكتر مصداقی نیا، افزایش آگاهی‌های تغذیه‌ای افراد جامعه در مورد اصول تغذیه صحیح، اصلاح نگرش و عملكرد گروه‌های مختلف جامعه در مورد تغذیه، افزایش نوع و تعداد برنامه‌های صدا و سیما برای ارتقاء فرهنگ و سواد غذا و تغذیه و افزایش آگاهی‌های تغذیه‌ای سیاستگذاران و مسئولان مرتبط با سلامت تغذیه‌ای جامعه از اهداف برنامه بسیج آموزشی بهبود شیوه زندگی با تأكید بر تغذیه است.
گفتنی است، جلسه كمیته اجرایی بسیج آموزشی بهبود شیوه زندگی با تأكید بر تغذیه 21 دی ماه، با حضور دكتر مطلق رئیس دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، دكتر اعتماد مشاور معاون بهداشت و رئیس واحد بیماری‌های غیرواگیر و دكتر رخشانی مدیر دفتر آموزش و ارتقاء سلامت در دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha