سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از تشکیل ستاد بررسی مشکلات عرضه شربت تنتور اوپیوم(شربت تریاک) در مراکز واجد صلاحیت کشور خبر داد.

 دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با اعلام این خبر در بیست و نهمین جلسه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: برای اجرایی شدن مساله تولید، توزیع و عرضه شربت تنتور اوپیوم(شربت تریاک) در مراکز درمانی واجد شرایط، اعم از بخش های خصوصی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ستادی مرکب از نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت های غذا و دارو و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل می شود.

وی افزود: این ستاد با احصاء مشکلات این مراکز که با احتساب بخش خصوصی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور 170 مرکز هستند، تا دو هفته دیگر نتایج را به کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام می کند تا تصمیمات مقتضی برای رفع آن ها اندیشیده، مصوب  و ابلاغ شود.

امامی رضوی گفت: پروتکل درمانی شربت تریاک به تصویب رسیده و عمده مشکلات این مراکز در رابطه با نگهداری، انبار و  توزیع و نیز نداشتن شرایط لازم برخی از مواد پروتکل درمانی شربت تریاک است، که باید در ستاد مذکور مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مرتفع ساختن آن ها مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha