رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران گفت: بین 7 تا 8 درصد کودکان ما دچار بیش فعالی هستند؛ اختلالی که بر فعالیت و روابط اجتماعی آنان تاثیر می گذارد.

بین 7 تا 8 درصد کودکان ایرانی بیش فعال هستند

سلامت نیوز:رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران گفت: بین 7 تا 8 درصد کودکان ما دچار بیش فعالی هستند؛ اختلالی که بر فعالیت و روابط اجتماعی آنان تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر مهدی تهرانی دوست روز سه شنبه در هشتمین همایش سراسری روانپزشکی کودک و نوجوان، اختلالات عصبی، تکاملی در سالن همایش بیمارستان امام خمینی با اشاره به پیشرو بودن کشورمان در منطقه در ارائه خدمات روانپزشکی کودکان و نوجوانان و نیز آموزش های فوق تخصصی در این زمینه،


ادامه داد: شیوع اختلالات عصبی و تکاملی در کشورهای مختلف تفاوت چندانی ندارد و مطالعات در ایران هم نشان می دهد که شیوع این اختلالات از جمله بیش فعالی در کشور ما تقریبا برابر با سایر کشورها است.

** غربالگری و تشخیص زودهنگام اختلالات عصبی و تکاملی ضروری است
وی با اشاره به این که اساسا غربالگری و تشخیص زودهنگام برای مداخلات درمانی ضروری است، گفت: به همین دلیل توجه به این رویکرد در نظام سلامت کشورها قرار گرفته است تا با انواع آزمایش ها، شناسایی به موقع صورت گیرد تا خدمات زودهنگام به آنان انجام گیرد.
تهرانی دوست ادامه داد: نظام سلامت کشور ما هم در این مسیر قرار گرفته است و دست اندرکاران درصدد هستند تا گام های محکمی برای تشخیص و مداخلات موثر برداشته شود.


وی با اشاره به اینکه اختلالات عصبی، تکاملی رشد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: مغز رشد و تکامل مناسب در دوران اولیه رشد، پیدا نمی کند و این موضوع سبب اختلالات در حوزه های مختلفی از جمله شناختی، تکلم، ارتباطات اجتماعی، رفتارها و هیجانات خواهد شد.
تهرانی دوست اظهار کرد: پیشگیری و تشخیص زودهنگام، زمینه مداخلات به موقع درمانی را فراهم می آورد که این کار علاوم بر جلوگیری از پیشرفت بیماری، از عوارض بعدی آن هم جلوگیری می کند.


وی ارائه آخرین دستاوردها، بیان یافته های علمی و دانش روز و تبادل تجربیات را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش اعلام و اظهار امیدواری کرد که سیاست گذاران با اتخاذ برنامه ریزی مناسب از ابتلا کودکان و نوجوانان به اینگونه اختلالات بکاهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha