سلامت نیوز: مدیر كل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزارت بهداشت خواست تا بر شیوه تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها نظارت كند.

به گزارش فارس، علیرضا كریمی طی نامه‌ای خطاب به سید حمید حسینی، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت نوشت: در ارتباط با تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی كه در داروخانه‌ها به وفور انجام می‌شود، متأسفانه شاهدیم كه در برخی از این تبلیغات و به خصوص كالاهای خاص رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی كشور انجام نمی‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: در اكثر تبلیغات مورد اشاره به طور معمول از تصاویر و عبارتهایی استفاده می شود كه مغایر با عرف، اخلاق و عفت عمومی است در حالی كه مطابق ماده 15 قوانین و مقررات تبلیغاتی كشور هر آگهی كه به هر شكل و از طریق هر رسانه پخش و انتشار یابد تابع مقررات مذكور باشد.

كریمی ادامه داد: بر این اساس با توجه به جایگاه قانونی وزارت بهداشت در نظارت بر كیفیت و محتوای تبلیغات، شایسته است به نحو مقتضی ترتیبی اتخاذ شود تا نسبت به ساماندهی تبلیغات در داروخانه‌ها اقدام شود. در این ارتباط دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد نیز برای همكاری لازم آمادگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha