دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: 23152
به گزارش سلامت نیوز دکتر محمد علی نیلفروش زاده در پاسخ به این سوال که  در یك متن علمی فواید صبر زرد یا آلوئه ورا را مطالعه كردم و اتفاقا در بازار كرمهای حاوی آلوئه ورا را می بینم. لطفا فایده های این گیاه در سلامت پوست و مو را بیان كنید تا با آگاهی بدانم این مواد را خریداری كنم یا از آن امتناع كنم ؟ گفت :  نام گیاهی است از راسته مارچوبه ای ها (Asparagales)، تیره سریشیان (Asphodelaceae) این گیاه بومی آفریقای شمالی است. صبر زرد بی ساقه است البته برخی از آنها دارای ساقه ای بسیار كوتاه هستند. این گیاه 80 تا 100 سانتی متر رشد می كند و از طریق پاجوش تكثیر می شود.

برگهای آن نیزه ای كلفت و گوشتی بالبه های دانه دار است و رنگ آن سبز خاكستری می باشد. گلهای آن بر روی
سنبله ای می روید كه گاه تا 90 سانتی متر درازا دارد.

وی افزود : هر كدام از گلهای آن آویخته است و دارای لوله ای 3-2 سانتی متری می باشد. صبر زرد را از دیرباز در مناطق خشك- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی كشت می كنند.

مصارف عمومی آلوئه ورا غالبا در تهیه كرمهای موضعی است و در حفظ رطوبت پوست در پوستهای خشك كمك كننده است. بعلاوه تركیبات آن در بهبود آثار سوختگی، اثرات ضد التهابی و كاهش اسكار ناشی از زخمها مفید است.

این متخصص پوست فواید گیاه صبر زرد بر روی پوست را اینگونه نام برد:
1- مفید برای پوستهای خشك
2- كمك در بهبود سوختگی، گزش حشرات، تاولها و واكنشهای حساسیتی
3- كمك به حفظ سلامت پوست
4- كمك به حفظ قوام پوست
5- روغن آلوئه ورا می تواند پوست خشك را براق و درخشنده كند
6- كمك به درمان اگزما، سوختگی، پسوریازیس، التهابهای پوستی و زخمها
7- كاربرد عالی در حفظ رطوبت پوست و افزایش خاصیت انعطاف پذیری با اكسیژن رسانی به سلولهای كه باعث افزایش استحكام و قدرت بافت سازی می شود.
8- عصاره آن در محصولات آرایشی به عنوان كرمهای ضد چروك، ماسكهای پوستی، رژلب استفاده می شود.
9- كمك به جلوگیری از پیری پوست
10- كمك به برطرف كردن لكهای تیره پوست و كاهش پیگمانهای پوستی
این گیاه در ساخت ژل- كرم، نوشیدنی، كپسول، محلول و عصاره است. آلوئه ورا شامل 75 ماده مغذی مثل ویتامین ها، شكر، كلسیم، سدیم، نیتروژن، آمینواسید، آنزیم، اسید و مواد معدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha