عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران درباره شیوه دو بیماری چشمی مهم در ایران به همراه میزان شیوع سرطان چشم در کشور و در نهایت ارتباط بیماری MS با بیماریهای چشمی توضیحاتی ارائه کرد.

بیماری چشمی که از سرطان چشم موذی‌تر است

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران درباره شیوه دو بیماری چشمی مهم در ایران به همراه میزان شیوع سرطان چشم در کشور و در نهایت ارتباط بیماری MS با بیماریهای چشمی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، امین الله نیک اقبالی در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران درباره میزان به‌روز سرطان چشم اظهار داشت: سرطان چشم زیاد شایع نیست، بلکه بیماریهای دیگر چشمی وجود دارد که بسیار هم شایع است و مردم نیز از آنها بی‌اطلاع هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: مثلاً بیماری آب مروارید و آب سیاه بسیار شایع هستند که اتفاقاً آب سیاه؛ بیماری چشمی بسیار موذی است و بیشتر آسیب‌های چشمی مردم نیز از این دو بیماری است.

وی درباره فشار چشم نیز عنوان کرد: عنوان "فشار چشم" که در بین مردم شایع است به دلیل استفاده زیاد از لپ تاپ و کامپیوتر ایجاد نمی‌شود، بلکه فشار چشم بیشتر ارثی بوده و به دلیل عوامل خونریزی و موارد دیگر رخ می‌دهد.

نیک اقبالی با بیان اینکه بیمه‌های قوی در ایران وجود ندارد، گفت: با این وجود برخی خدمات نیز در دنیا آنچنان تحت پوشش بیمه نیست، مثلاً همین بیماری آب مروارید در آمریکا بیمه نیست ولی در ایران بیماران می‌توانند به راحتی و با هزینه مناسب در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی آب مروارید خود را درمان کنند.

همچنین در این نشست خبری حیدر امینی - دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران درباره ارتباط بیماری MS با بیماریهای چشمی عنوان کرد: اصلاً یکی از مهمترین علائم بیماری MS؛ کاهش دید چشم و علائم چشمی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha