سلامت نیوز : بر اساس پژوهشی که در ماه نوامبر منتشر شد مصرف نوشیدنی های انرژی زا می تواند به مصرف الکل منجر شود. این مسئله بیشتر در میان دانش آموزان و دانشجویانی رخ می دهد که مشتریان اصلی این قبیل نوشیدنی ها محسوب می شوند.

پژوهش مذکور روی قریب به 1000 دانشجویی انجام شد که مدعی بودند مصرف مرتب این نوشیدنی ها احساس سرزندگی و هشیاری بیشتری به آنها می دهد. در این پژوهش مشخص شد که مصرف کنندگان نوشیدنی های انرژی زا راحت تر الکلی می شوند و تمایل بیشتری به مصرف زیاد الکل پیدا می کنند.محققان School of Public Health University در توضیح کار خود می گویند:« این تحقیق نشان می دهد که از لحاظ آماری احتمال الکلی شدن برای افرادی که به طور مرتب نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند بسیار بیشتر است. همچنین هر چه زمان می گذرد آنها تمایل بیشتری به مخلوط کردن الکل به این نوشیدنی ها پیدا می کنند. مصرف نوشیدنی های انرژی زا که بی اندازه کافئینه اند می تواند علاوه بر کمبود خواب به مشکلات دیگری نیز منجر شود. مخلوط کردن این قبیل نوشیدنی ها با الکل می تواند به مستی همراه با هشیاری کاذب منجر شود؛ به این معنی که کافئین حالت مستی را پنهان می کند بی آنکه تاثیر آنرا روی جسم و روان شخص کاسته باشد. در اینصورت شخص هشیاری بیشتر و مستی کمتری احساس می کند. این حالت او را به نوشیدن بیشتر تشویق می کند و شخص به رفتارهای خطرناکی از قبیل رانندگی در حالت مستی دست می زندبر اساس پژوهشی که در ماه نوامبر منتشر شد مصرف نوشیدنی های انرژی زا می تواند به مصرف الکل منجر شود. این مسئله بیشتر در میان دانش آموزان و دانشجویانی رخ می دهد که مشتریان اصلی این قبیل نوشیدنی ها محسوب می شوند.

پژوهش مذکور روی قریب به 1000 دانشجویی انجام شد که مدعی بودند مصرف مرتب این نوشیدنی ها احساس سرزندگی و هشیاری بیشتری به آنها می دهد. در این پژوهش مشخص شد که مصرف کنندگان نوشیدنی های انرژی زا راحت تر الکلی می شوند و تمایل بیشتری به مصرف زیاد الکل پیدا می کنند.محققان School of Public Health University در توضیح کار خود می گویند:« این تحقیق نشان می دهد که از لحاظ آماری احتمال الکلی شدن برای افرادی که به طور مرتب نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند بسیار بیشتر است. همچنین هر چه زمان می گذرد آنها تمایل بیشتری به مخلوط کردن الکل به این نوشیدنی ها پیدا می کنند. مصرف نوشیدنی های انرژی زا که بی اندازه کافئینه اند می تواند علاوه بر کمبود خواب به مشکلات دیگری نیز منجر شود. مخلوط کردن این قبیل نوشیدنی ها با الکل می تواند به مستی همراه با هشیاری کاذب منجر شود؛ به این معنی که کافئین حالت مستی را پنهان می کند بی آنکه تاثیر آنرا روی جسم و روان شخص کاسته باشد. در اینصورت شخص هشیاری بیشتر و مستی کمتری احساس می کند. این حالت او را به نوشیدن بیشتر تشویق می کند و شخص به رفتارهای خطرناکی از قبیل رانندگی در حالت مستی دست می زند.
منبع : سلامت ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha