موج احساسات عمومی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه فرصت خوبی برای تبهکاران بود تا نقشه‌های مجرمانه‌شان را عملی کنند.

کلاهبرداری فیشینگی به بهانه کمک به زلزله‌زدگان

سلامت نیوز: موج احساسات عمومی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه فرصت خوبی برای تبهکاران بود تا نقشه‌های مجرمانه‌شان را عملی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، آنها پس از انتشار شماره حساب‌های جعلی در شبكه‌های اجتماعی حالا به روش تازه‌ای برای كلاهبرداری از مردم نیكوكار روی آورده‌اند. كافی است با مشاهده آگهی كمك به زلزله‌زدگان روی لینك مورد نظر كلیك كنید تا در دام این تبهكاران گرفتار شوید.
پس از زلزله‌ مرگبار كرمانشاه، پلیس بارها به مردم هشدار داد مراقب افرادی كه قصد دارند از احساسات مردم به نفع خود سوءاستفاده كنند،

باشند و به جای واریز كردن پول به حساب‌هایی كه در شبكه‌های اجتماعی اعلام شده، كمك‌های خود را به حساب‌های اعلام شده توسط نهادهای مسئول واریز كنند چرا‌كه برخی تبهكاران با انتشار تصاویر دردناك از زلزله یا فردی كه همه زندگی‌اش را از دست داده، شماره حسابی اعلام كرده و از مردم می‌خواستند كه كمك‌های نقدی خود را به این حساب واریز كنند تا به‌دست زلزله‌زدگان برسد؛ حال آنكه كمك‌های نقدی هرگز به‌دست آنها نمی‌رسید و سر از حساب كلاهبرداران درمی‌آورد.

حالا و با لو رفتن این شگرد و تصمیم شهروندان برای استفاده از شماره حساب‌های نهادها و افراد معتبر، تبهكاران به روشی تازه برای سركیسه كردن طعمه‌هایشان روی آورده‌اند. شاید تا حالا با لینك‌هایی روبه‌رو شده‌اید كه در آن از شما خواسته شده برای كمك‌ مالی به زلزله‌زدگان هر چند مبلغی بسیار كم، روی لینك كلیك كنید. شما پس از كلیك روی لینك وارد سایتی شبیه سایت یا درگاه اینترنتی یك بانك می‌شوید كه باید در آنجا شماره كارت، رمز اینترنتی و مبلغ دلخواهتان را وارد كنید تا این مبلغ به‌حساب موردنظر واریز شود اما در حقیقت این صفحه، صفحه‌ای جعلی است كه كلاهبرداران برای خالی كردن حسابتان به‌وجود آورده‌اند.

آنها با تغییراتی بسیار كوچك در نشانی سایت بانك، سایتی جعلی می‌سازند كه قادر است به محض اینكه شماره كارت و رمز آن را وارد كردید، این مشخصات را در اختیار كلاهبرداران قرار دهد. به این ترتیب آنها به راحتی به شماره كارت و رمز اینترنتی شما دست پیدا كرده و پس از آن همه موجودی حسابتان را سرقت می‌كنند.

به گزارش همشهری، سرهنگ ‌علی كریمی، رئیس پلیس فتای استان كرمانشاه می‌گوید: مجرمین اقدام به طراحی این سایت‌های جعلی شبیه درگاه‌های بانكی‌ كرده و نشانی‌های جعلی را به‌صورت گسترده برای دیگران ارسال كرده و از هموطنان می‌خواهند با كلیك روی نشانی و وارد شدن به صفحه بانك اقدام به واریز كمك به‌حساب سازمان‌های رسمی كنند تا این كمك‌ها به‌دست زلزله‌زدگان برسد.

آنها به همین سادگی طعمه‌هایشان را فریب داده و دست به كلاهبرداری می‌زنند و شهروندان برای اینكه در چنین دام‌هایی گرفتار نشوند، باید از طریق شماره حساب‌های سازمان‌های مطمئن اقدام كرده یا اینكه خودشان نشانی درگاه‌های بانكی را در آدرس بار وارد كرده و سپس عملیات بانكی را انجام دهند. وی توصیه كرد: برای كمك به زلزله‌زدگان هرگز روی لینك‌هایی كه از طریق شبكه‌های اجتماعی یا ایمیل برای شما ارسال شده كلیك نكنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha