یك فوق ‌تخصص چشم‌پزشكی گفت: شست‌وشوی فراوان چشم با آب سرد در اسرع وقت از مهمترین اقدامات اولیه است كه باید هنگام تماس چشم با مواد شیمیایی انجام داد.

سلامت نیوز : یك فوق ‌تخصص چشم‌پزشكی گفت: شست‌وشوی فراوان چشم با آب سرد در اسرع وقت از مهمترین اقدامات اولیه است كه باید هنگام تماس چشم با مواد شیمیایی انجام داد.

مهدی بهنیا در گفت‌وگو با فارس درباره راه‌های پیشگیری از تماس چشم با مواد شیمیایی اظهار داشت: مراقبت از چشم از طریق عینك‌های محافظ در زمان استفاده از مواد شیمیایی بهترین راهكار است.

وی گفت: شست‌وشوی فراوان چشم با آب سرد در اسرع وقت از مهمترین اقدامات اولیه است كه باید هنگام تماس چشم با مواد شیمیایی انجام داد؛ این كار تا زمان مراجعه به چشم‌پزشك باید حداقل 10 دقیقه به طور مستمر ادامه داشته باشد.

بهنیا در مورد نحوه شست‌وشوی چشم با آب افزود: برای شست‌وشو باید با استفاده از دو انگشت یك دست، پلك‌ها باز نگه‌ داشته شود و فرد آسیب‌دیده صورت خود را زیر شیر آب بگیرد؛ به طوری كه چشمی كه دچار آسیب شیمیایی شده در قسمت پایین و چشم سالم در قسمت بالا قرار گیرد و آب از روی قسمت بالایی بینی به روی چشم مبتلا بریزد؛ قرار گرفتن چشم‌ها به این طریق موجب می‌شود تا چشم سالم، آلوده نشود.

این فوق ‌‌تخصص چشم‌پزشكی اضافه كرد: اگر هر 2 چشم دچار آسیب شیمیایی شد، می‌توان آنها را به نوبت شست‌وشو داد یا صورت را طوری زیر آب گرفت كه امكان شست‌وشوی هر دو چشم وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha