سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد تغذیه معتقد است: عدم توجه به مولفه های تغذیه ای در بیماران قلبی که عمل جراحی انجام داده اند می تواند در بازگشت مجدد بیماری نقش داشته باشد.

علی اشرف رشیدی در گفت‌وگو با  ایسنا  اظهار داشت: اکثر بیمارانی که دچار بیماری‌های قلبی می شوند دارای اضافه وزن هستند، لذا پس از انجام جراحی و یا سکته می بایست رژیم های غذایی خاصی را دنبال کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مرحله بازتوانی این بیماران از آنها معاینه به عمل آمده و پس از ارزیابی شرایط جسمی، رژیم غذایی مورد نظر آنها تجویز می شود.

این كارشناس تغذیه گفت: به طور کلی توصیه ما برای این گروه از بیماران استفاده از گروه‌های اصلی غذایی شامل شیر و لبنیات کم چرب، سبزیجات و میوه ها، نان و غلات و گروه گوشت‌هاست .

وی با تاكید بر اینكه این بیماران مصرف چربیهای ترانس و اشباع را به حداقل برسانند، افزود: مصرف محدود نمک نیز یکی از مولفه های اصلی در تغذیه این بیماران است و به منظور فراهم شدن ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز به آنها توصیه می شود از سبزی و میوه بیشتری استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه در خاتمه با اشاره به اینکه تغذیه تنها یکی از هشت فاکتور خطرناک در بیماران قلبی است، اظهار كرد: نحوه طبخ غذا برای این دسته از بیماران باید تغییر کند، به گونه ای که کمتر از غذاهای سرخ کرده استفاده کنند و اگر تغییر عادات غذایی در بیماران قلبی یاد شده بوجود نیاید امکان تسریع در روند بازگشت بیماری وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha