دبیرکل خانه پرستار نسبت به افزایش موارد تعدی به پرستاران هشدار داد و گفت: بیش از ۸۵ درصد پرستاران در ۶ ماه مورد تعدی کلامی و فیزیکی قرار گرفته اند.

افزایش خشونت علیه کادرپرستاری/ تاخیر یکساله در پرداخت ها

سلامت نیوز:دبیرکل خانه پرستار نسبت به افزایش موارد تعدی به پرستاران هشدار داد و گفت: بیش از ۸۵ درصد پرستاران در ۶ ماه مورد تعدی کلامی و فیزیکی قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، به تشریح وضعیت پرستاری پرداخت و افزود: پرستاری از مشاغل سخت و زیان آور است که کمبود نیروی پرستاری در کشور ما باعث شده این گروه از کادر درمانی مجبور به حضور در شیفت های غیرمتعارف و انجام اضافه کاری های اجباری شوند.

وی با عنوان این مطلب که کار بیمارستان تعطیل بردار نیست، تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که بیماران بستری در بیمارستان ها دارند باعث می شود معمولا کم تحمل شده و نسبت به پرستاران که بیشترین حضور در بیمارستان ها دارند، پرخاش کنند. از طرفی همراهان این بیماران نیز به علت نگرانی ها و اضطراب های ناشی از بیماری بیمارشان، از پرستاران انتظارات بیشتری دارند، این در حالی است که اولویت کادر پرستاری بر اساس نیاز بیماران است.

دبیرکل خانه پرستار ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد تعدی کلامی و فیزیکی علیه کادر پرستاری، افزود: بیش از ۸۵ درصد پرستاران در ۶ ماه مورد تعدی کلامی و فیزیکی قرار گرفته اند که این آمار نگران کننده است.

شریفی مقدم ادامه داد: پرستاران همچنین به طور مستمر با عوامل بیماری زا مواجه اند و همواره در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری های خطرناک قرار دارند که این وضعیت باعث می شود مواردی از فوت پرستاران بر اثر ابتلا به این قبیل بیماری ها را نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شرایط سخت حرفه پرستاری باعث شده برای جذب نیروی پرستاری در دنیا شرایط خاصی را تعریف کنند، اما متاسفانه در جامعه ما بی توجهی مسئولین سازمان ها و دستگاه های مختلف منجر به این مسئله شده که شرایط کار پرستاری سخت تر شود.

شریفی مقدم با اشاره به اختلاف فاحش و بی سابقه در پرداختی ها، گفت: علاوه بر اختلاف فاحش در پرداختی ها تعویق یکساله در همین پرداخت های ناعادلانه نیز مشکلاتی را برای پرستاران به وجود آورده است.

وی افزود: نداشتن امنیت شغلی، فرسودگی شغلی و از همه بدتر بی توجهی مسئولین به مشکلات حرفه پرستاری، باعث شده تا موانع خدمتی پرستاران روز به روز تشدید شود.

به گفته دبیرکل خانه پرستار بر زمین ماندن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و کمبود شدید نیروی پرستاری به همراه خنثی کردن اثرات قانون ارتقای بهره وری و تحمیل اضافه کار اجباری از جمله مشکلات اصلی حرفه پرستاری است.

شریفی مقدم ادامه داد: محروم شدن از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور منجر به این شده که شاهد کاهش کیفیت خدمات پرستاری شویم که گاها مردم نیز از این بابت دچار خسارت می شوند.

وی افزود: به رغم پیگیری های نمایندگان صنف پرستاری متاسفانه اقدام خاصی از سوی مسئولین مربوطه در ارتباط با رفع موانع خدمتی پرستاران مشاهده نمی شود.

شریفی مقدم تاکید کرد: سکوت امروز پرستاران ناشی از رضایت آنان نیست و ما به همه دستگاه های مربوطه هشدار می دهیم تا قبل از سرریز شدن صبر پرستاران این موانع خدمتی برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha