مصرف داروهای ضد افسردگی می‌تواند سرعت بهبودی افرادی که دچار سکته شده‌اند را افزایش داده و به این ترتیب آن‌ها سریع‌تر کنترل فیزیکی بدن خود را به دست خواهند آورد.

 سلامت نیوز : مصرف داروهای ضد افسردگی می‌تواند سرعت بهبودی افرادی که دچار سکته شده‌اند را افزایش داده و به این ترتیب آن‌ها سریع‌تر کنترل فیزیکی بدن خود را به دست خواهند آورد.

در یکی از معمول‌ترین انواع سکته خون کافی به قسمت‌هایی از مغز نمی‌رسد که این عامل در نهایت می‌تواند منجر به فلج شدن بخشی از بدن یا ضعف شدید عضلانی شود. این اتفاق باعث می‌شود بسیاری از این بیماران نیاز به مراقبت پیدا کنند و و در زندگی آینده خود نیز با مشکلات زیادی روبه رو شوند.

تقریبا در درصد زیادی از مواقع پزشکان مجبور می‌شوند با کمک فیزیوتراپی به بیماران برای بازگرداندن قابلیت‌های حرکتیشان کمک کند. اما در آخرین مطالعات دانشمندان متوجه شدند تجویز داروهای ضد افسردگی می‌تواند سرعت بهبودی این بیماران را افزایش دهد.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی روی 118 بیمار فرانسوی مبتلا به سکته متوجه شدند افرادی که بعد از سکته داروی ضد افسردگی مصرف کرده‌اند سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند.
بیمارانی که بعد از سکته از داروهای ضد افسردگی استفاده کرده بودند بعد از گذشت 90 روز کنترل بسیار بهتری روی اعضای بدن خود پیدا کردند و بسیار سریع‌تر از دیگران بهبودی پیدا می‌کردند.

به گزارش خبرآنلاین پروفسور فارنکویس چولت از دانشگاه تولوس که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: به نظر می‌رسد داروهای ضد افسردگی مانند فلاکستین به بیماران سکته‌ای کمک می‌کند تورم مغزی خود را کاهش دهند و این کار با افزایش مقادیر سروتونین در بدن صورت می‌گیرد.

با این کار بیماران راحت‌تر می‌توانند زندگی مستقل خود را در پیش بگیرند و با احتمال کم‌تری به افسردگی دچار می‌شوند.

هارولد آدامز و رابرت رابینسون از دانشگاه یووا در آمریکا در این باره اعلام کردند: این یافته جدید می‌تواند تغییرات زیادی در روش‌های درمانی بیماران سکته‌ای به وجود آورد. به این ترتیب امیدهای زیادی وجود دارد که تعداد بیش‌تری از بیماران بعد از ابتلا به سکته بتوانند سلامت خود را تا حد زیادی باز بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha