نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور گفت: نسبت پرستار به تخت بیمارستانی باید به 8/1 برسد در حالی كه هم اكنون این رقم 6/0 است كه امیدواریم با استخدام پرستاران جدید ارتقاء در این بخش را شاهد باشیم.

نسبت پرستار به تخت در کشور باید 3 برابر شود
سلامت نیوز : نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور گفت: نسبت پرستار به تخت بیمارستانی باید به 8/1 برسد در حالی كه هم اكنون این رقم 6/0 است كه امیدواریم با استخدام پرستاران جدید ارتقاء در این بخش را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی نظام پرستاری، سید یعقوب جعفری در نهمین همایش نظام جمهوری اسلامی ایران، پرستاران، دستاوردهای تاریخی در تالار اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین، اظهار داشت: كاهش ساعت كار پرستاران فقط یکی از بندهای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت است كه بر اساس سختی کار، سابقه خدمت و کار در شیفت های غیرمتعارف، 8 ساعت در هفته كاهش می‌یابد و در تمام دانشگاههای علوم پزشکی قابل اجراست.

وی با اشاره به اینكه در قانون ارتقای بهره وری، حرفه پرستاری به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته شده است، افزود: با توجه به این امر بازنشستگی پیش از موعد نیز مشمول پرستاران می‌شود.

جعفری با بیان اینکه قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت شاغل در بخش های دولتی، خصوصی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و خیریه را شامل می‌شود، افزود: برای اجرای این قانون به 23 هزار پرستار جدید نیازمندیم که به تصویب مجلس رسیده است و با تحقق آن گامی در مسیر ارائه خدمات بهتر به بیماران و تامین رفاه پرستاران برداشته می شود.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور ادامه داد: هدف از تصویب و به اجرا درآمدن قانون ارتقای بهره‌وری این است كه پرستاران كمتر كار كنند و مرخصی و استراحت مناسب‌تری داشته باشند تا بتوانند به وظیفه اصلی خود که همانا خدمت به بیماران است، بهتر عمل کنند.

وی با اشاره به لزوم مساعدت دانشگاه‌ها در اجرای قانون ارتقای بهره‌وری و جذب نیرو گفت: در خصوص جذب نیرو به دانشگاه‌ها سهمیه داده شده است كه لازم است همكاری لازم را داشته باشند.

جعفری افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که طبق آن برای اقدامات درمانی پرستاران در مراکز درمانی تعرفه تعلق خواهد گرفت بعد از اجرای آزمایشی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان نظام پرستاری بیان داشت: هر سازمانی وقتی تشكیل می‌شود باید ساختار خود را شكل دهد و سپس اهداف و قوانین منظور شده را اجرا كند.

وی تعداد پرستاران عضو نظام پرستاری کشور را 90 هزار نفر اعلام کرد و افزود: خواسته‌های پرستاران بر اساس نظرسنجی از آنان تهیه شد و پس از جمع بندی هر ساله در صدر پیگیری های سازمان قرار گرفت.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری كشور یادآور شد: این سازمان با بررسی درخواست های پرستاران نسبت به افزایش حقوق آنها هم اقدام کرده است که این میزان از 135 هزار تومان در بدو تشکیل این نظام به میانگین 700 تا 800 هزار تومان رسیده است.

جعفری خاطر‌نشان كرد:در دوره دوم نظام پرستاری كشور نیز اقداماتی انجام شد، برای نمونه شرح وظایف پرستاران سال‌ها تغییر نكرده بود و نیاز به اصلاح داشت تا تعرفه‌های خدمات پرستاری بر اساس شرح وظایف پرداخت شود كه خوشبختانه با همت سازمان و همکاری صاحبنظران پرستاری این اقدام بزرگ انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha