طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشرفت در روند کاهش عفونت‌ها و مرگ ناشی از مالاریا متوقف و حتی در برخی کشورها معکوس شده است.

کمبود بودجه، روند مقابله با مالاریا را متوقف کرده است

سلامت نیوز:طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشرفت در روند کاهش عفونت‌ها و مرگ ناشی از مالاریا متوقف و حتی در برخی کشورها معکوس شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به تغییر دردسرزا در روند کاهش ابتلا به مالاریا هشدار داد. مالاریا یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در کشورهای فقیر است.

در گزارش جهانی مالاریا آمده است، فرصت واقعی برای ریشه کن شدن مالاریا وجود دارد اما باید بودجه در نظر گرفته شده برای آن افزایش پیدا کند. همین عدم اختصاص سرمایه کافی برای کنترل این بیماری نشان دهنده تهدید بزرگی برای پیشرفت‌هایی است که جهان در راستای مقابله با این بیماری کشنده به آن رسیده است.

از سال ۲۰۱۴ میلادی به طور میانگین سرمایه‌گذاری‌ها در کنترل مالاریا در بسیاری از کشورها کاهش پیدا کرده است. برآورد سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که سالانه حداقل ۶.۵ میلیارد دلار برای مقابله با این بیماری تا سال ۲۰۲۰ نیاز است. در حالی که سال گذشته تنها ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

آفریقای سیاه ۹۰ درصد موارد ابتلا به مالاریا و مرگ و میر ناشی از آن در سراسر جهان را شامل می‌شود اما به کارگیری ناکافی فاکتورهای تداخلی و بحران‌های دیگر در کنار تغییرات اقلیمی موجب شده توجهات از این بیماری برداشته شود.

به گزارش روزنامه گاردین، ۱۵ کشور جهان ۸۰ درصد تمامی موارد ابتلا به مالاریا را در سراسر جهان شامل می‌شوند. نیجریه بالاترین سهم ابتلا به آن را با ۲۷ درصد داراست که به دنبال آن جمهوری کنگو قرار دارد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha