عضو کمیته اجرایی سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد گفت: بیشتر بیماران پیش از انجام جراحی به دلیل نگرانی از احتمال به هوش نیامدن، دچار استرس هایی می شوند که گفت و گو و مشاوره با متخصص بیهوشی می تواند آنها را از این گونه استرس ها رهایی بخشد.

مشاوره بیمار با متخصص بیهوشی، راهی برای کاهش استرس قبل از جراحی

سلامت نیوز: عضو کمیته اجرایی سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد گفت: بیشتر بیماران پیش از انجام جراحی به دلیل نگرانی از احتمال به هوش نیامدن، دچار استرس هایی می شوند که گفت و گو و مشاوره با متخصص بیهوشی می تواند آنها را از این گونه استرس ها رهایی بخشد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر امیرحسین لطفی اظهار کرد: یکی از نکات مهم که در بین مردم ناشناخته مانده است، نقش بسیار مهم متخصصان بیهوشی در انجام مراقبت کامل از بیمار قبل، حین و پس از عمل جراحی است و این که بیهوشی یک فرآیند کامل و مجزا از جراحی است و حفظ و مراقبت از وضعیت حیات بیمار در تمام مراحل جراحی برعهده این متخصصان است.


وی در مورد عوارض بیهوشی و راهکارهای پیشگیری از این عوارض گفت: به طورکلی طیف وسیعی از عوارض به دنبال هر بار بیهوش شدن ایجاد می‌شود که می‌تواند از یک سردرد خفیف و ضعف عمومی تا به هوش نیامدن بیمار و افت وضعیت کارکرد مغزی آن، همچنین از دست دادن جان بیمار را شامل باشد؛ بنابراین در کشورهای پیشرفته امکانات پیشرفته‌ای برای پایش و مراقبت از بیماران در طول بیهوشی استفاده می‌شود.


لطفی افزود: همچنین در این کشورها، بیماران می‌توانند به متخصصان بیهوشی مراجعه و در مورد عوارض بروز ‌یافته مشورت کنند و درمان بگیرند ولی در کشور ما ارتباطی بین بیماران و متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه وجود ندارد و امکان مراجعه، آگاه شدن و گرفتن درمان مناسب تعریف نشده است.
وی عنوان کرد: متخصصان بیهوشی ‌در ایران به رغم امکانات تکنولوژی حداقلی در سراسر کشور، با تکیه بر دانش تخصصی و مهارت‌های فردی، خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه می‌کنند تا بتوانند این عوارض را به حداقل برسانند؛ ‌از این حیث در کشور ما بیهوشی با کیفیت بالایی برای بیماران انجام می‌شود و موفقیت‌ها در این زمینه بسیار زیاد است.


عضو کمیته اجرایی سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد ادامه داد: متخصصان بیهوشی شرایط مناسب برای انجام جراحی را فراهم می‌کنند؛ این درحالی است که این موضوع بسیار مهم از نظر بیماران و مسئولان وزارت بهداشت و سازمان‌ها ی بیمه‌گر مغفول و ناشناخته مانده و باعث شده است که از نظر تنظیم تعرفه‌های بیهوشی، بی‌دقتی هایی را شاهد باشیم.
لطفی در مورد سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد نیز گفت: این کنگره به صورت جامع در تمامی رشته‌های مادر و شاخه‌های فوق‌تخصصی در روزهای 15 تا 17 آذرماه در تهران برگزار می‌شود و همه متخصصان و فوق‌تخصص‌های رشته‌های ذکرشده از سراسر کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha