سلامت نیوز :عمل بازسازی لاله گوش برای اولین بار در استان مرکزی و در بیمارستان امیرکبیر اراک انجام شد.
 این عمل برروی دختر بچه ای 5 ساله که بطور مادرزاد فاقد لاله گوش بود صورت پذیرفت.
پزشک جراح این عمل در خصوص جزئیات عمل گفت:این نوع عمل از 5 سالگی به بعد انجام می شود،چراکه 95 درصد رشد لاله گوش تا 5 سالگی انجام می شود.
دکتر رضا بدیعی افزود:این دختربچه بطور مادرزاد فاقد لاله گوش بوده و تنها نرمه گوش داشته که ما توانستیم از طریق برداشتن غضروف دنده،یک لاله گوش بسازیم و آنرا زیر پوست قرار دهیم.
وی ادامه داد: تا 3 ماه دیگر پوست ترمیم و یک گوش طبیعی ساخته خواهد شد.
دکتر بدیعی در پایان گفت:در حال حاضر کلیه عمل های بازسازی گوش،حلق و بینی در بیمارستان امیرکبیر اراک انجام می گیرد و دیگر نیازی به انتقال بیماران به شهرهای دیگر نیست.
رییس بیمارستان امیرکبیر نیز در خصوص این عمل گفت:چنین عمل های ترمیمی در کشور تنها توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و به ندرت دیده شده است که چنین عملی در بیمارستان دولتی انجام شود.
دکتر حمیدی با اشاره به این که این عمل برای اولین بار در استان صورت گرفته،دلیل انجام نشدن این نوع عمل ها را در گذشته کمبود امکانات اعلام کرد و افزود:بحمدالله با بازسازی اتاق عمل بیمارستان امیرکبیر و تجهیز آن امکان انجام این نوع عمل فراهم شده است.
وی در پایان گفت:در طول ماه حدود 200 عمل گوش،حلق و بینی معمولی و روزانه یک عمل سنگین در بیمارستان امیرکبیر صورت می پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha