دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی ایدز اول دسامبر 2017 در پیامی گفت: در حال حاضر 21 میلیون فرد مبتلا به HIV در دنیا تحت درمان هستند.

21 میلیون فرد مبتلا به HIV در دنیا تحت درمان هستند

سلامت نیوز:  دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی ایدز اول دسامبر 2017 در پیامی گفت: در حال حاضر 21 میلیون فرد مبتلا به HIV در دنیا تحت درمان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، آنتونیو گوترش در این پیام نوشته است: جهان مسیر پایان بخشیدن به همه گیری ایدز تا سال 2030 را به خوبی می پیماید، حدود 21 میلیون انسان که با اچ آی وی زندگی می کنند و در حال حاضر به درمان دسترسی دارند این عدد تا سال 2020 می بایست به 30 میلیون نفر برسد.


به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران،وی افزود: مرگ های ناشی از ایدز و موارد جدید عفونت هر دو، رو به کاهش است و امید بسیار می رود که جهان بتواند از عهده تعهدات خود بر آید ولی هنوز کارهای زیادی در پیش است.


گوترش ادامه داد: متاسفانه بخش هایی از پاسخ به ایدز با کاستی مواجه است و در برخی مناطق دنیا دستاوردهایی که به سختی کسب شده بود در حال از دست رفتن است و مرگ های ناشی از ایدز و موارد جدید عفونت هر دو رو به افزایش است.


دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: زنان و دختران به خصوص در آفریقا بیش از حد تحت تاثیر اچ آی وی هستند و احتمال اینکه مردان از ابتلای خود به اچ آی وی باخبر باشند کمتر است و همچنین احتمال مراجعه شان برای درمان و در نتیجه احتمال انتقال توسط آنها بیشتر است.
وی اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی از همچنان به خدمات مورد نیازشان جهت درمان بیماری و سالم ماندن دسترسی ندارند.
دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: در این روز جهانی ایدز، من همه را به تجدید میثاق برای پایان بخشیدن همه گیری ایدز و سپردن آن به آغوش تاریخ فرا می خوانم.


روز جمعه اول دسامبر(10 آذر) روز جهانی ایدز است و سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را «سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به HIV» انتخاب کرده است.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تا اول مهرماه 96 تخمین وزارت بهداشت این است که حدود 66 هزار و 375 فرد مبتلا به ویروس ایدز زنده در ایران زندگی می کنند، از این تعداد 26 هزار و 464 فرد زنده شناسایی شده اند که به ویروس ایدز مبتلا و البته تحت درمان هستند و حدود 40 هزار نفر که حدود 60 درصد مبتلایان هستند، هنوز ناشناخته مانده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha