سلامت نیوز : رئیس مركز تحقیقات بیمارستان چشم پزشكی نور با كسب رتبه اول در شانزدهمین جشنواره علوم پزشكی رازی توسط رئیس جمهور تقدیر شد.
دكتر فرهاد رضوانی در گفت و گو با وب‌دا درخصوص تحقیقات مركز چشم پزشكی نور گفت: مركز تحقیقات نور در رتبه‌بندی كه طی یك سال اخیر انجام شده دارای رتبه اول در جشنواره رازی است.
وی در ادامه در خصوص ویژگی‌های طرح ارائه شده از سوی مركز تحقیقات بیمارستان چشم پزشكی نور گفت: تمام بودجه‌های این طرح از سوی مراكز خصوصی تامین شده و تا به حال توانسته‌ایم نتایج مقالات و طرح‌های گسترده‌ای را به چاپ برسانیم.
این برگزیده جشنواره رازی، طرح معاینه چشم شهروندان شاهرودی را بزرگترین طرح مركز تحقیقات بیمارستان چشم‌پزشكی نور دانست و گفت: فاز اول طرح شاهرود از سال 86 شروع و سال 88 به پایان رسید. این طرح 20 سال ادامه پیدا می‌كند و هر 5 سال یكبار وارد دوره جدیدی می‌شود.
وی ادامه داد: در فاز اول، پنج هزار نفر تحت معاینه چشم‌پزشكی قرار گرفتند و 31 مقاله در این طرح به جشنواره رازی ارائه شده است.
وی درپایان هدف اصلی این طرح را بررسی وضعیت بینایی افراد 40 تا 64 سال دانست و گفت: نتایج این تحقیق، شیوع كلی بیماری چشمی به خصوص بیماری عیوب انكساری را نشان می‌دهد و بدون شك در فاز دوم به نتایج بهتری دست پیدا می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha