عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همه معتقدند که طرح تحول سلامت طرح خوبی است اما به نحوه اجرای آن انتقاد دارند بنابراین نیازمند راهکار جدید مربوط به آن هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: طرح تحول سلامت نیازمند راهکار جدید است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همه معتقدند که طرح تحول سلامت طرح خوبی است اما به نحوه اجرای آن انتقاد دارند بنابراین نیازمند راهکار جدید مربوط به آن هستیم.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛بهروز بنیادی درباره طرح سلامت افزود: در اصل طرح تحول سلامت، همه معتقدیم که خوب است ولی در نحوه اجرا آن همه به آن انتقاد دارند.


وی ادامه داد: باید زیرساخت بخش هایی را برای این طرح آماده و بعد 11میلیون نفر را بیمه و به سیستم دولتی اضافه می کردیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمانی که طرح نوشته شد و منابع آن دیده شد همه خوشحال بودند که منابع آن از ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها ، عوارض سیگار و کالاهای آسیب رسان و بخشی از آن هم از طریق بیمه ها تامین شود که متاسفانه خیلی از این منابع محقق نشد بنابراین طرح دچار مشکل شد.


بنیادی گفت: وزارت بهداشت و درمان هم برای مشخص شدن این که به چه کسانی خدمات داده شود این طبقه بندی را انجام داد بنابراین باید ارزیابی بهتری از این که به چه کسانی خدمات درمانی بدهند، انجام می شد.


وی افزود: خیلی از افرادی که از سیستم دولتی خدمات گرفتند شاید این توانمندی را داشتند که از جیب خود هزینه ها را بپردازند و از طرف دیگر قرار بود در این طرح 5 میلیون نفر بیمه شوند که در حال حاضر 11 میلیون نفر بیمه شدند که این مساله باعث شد این طرح به مشکل برخورد کند بنابراین نقد، راهکار چاره نیست، باید دنبال راهکار جدید باشیم.


بنیادی ادامه داد: در همین زمینه کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلساتی را برگزار کرد که سلامت بحث حاکمیتی است و در کنار امنیت در قانون اساسی تعریف شده است بنابراین باید برای سلامت صد در صد پول تخصیص داده شود؛ اگر گفته می شود یک درصد ارزش افزوده حتما داده شود و خزانه در سلامت مردم، دست اندازی نکند.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این کمیسیون کارانه پزشکان و پرستاران ، تعرفه های پزشکی ، قراردادهایی که داخل بیمارستان ها منعقد و این که چگونه می شود صرفه جویی انجام دهند مورد بحث و بررسی است که امیدواریم به زودی شاهد تزریق منابع باشیم تا بخشی از این مشکلات حل شود.


وی در ادامه به اولویت های حوزه بهداشت و درمان در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: اولویت اول ما اجرایی شدن برنامه ششم توسعه است که در بحث بهداشت و درمان فصل 14 برنامه ششم توسعه اختصاص به بهداشت و درمان دارد؛ ما به دنبال آن هستیم که مواد و موارد عملیاتی شود.

 

بنیادی افزود: پزشک خانواده، سیستم ارجاع، پرونده الکترونیک، نوشتن گاردلاین، طرح داروهای فارموکپ ، در کنار آن بحث امنیت سلامت غذایی و تامین اجتماعی و طرح تجمیع بیمه ها از برنامه های مورد بررسی در کمیسیون بهداشت و درمان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha