سلامت نیوز : پزشكان انگلیسی هشدار دادند واكسن‌های آنفلوآنزای نوع آ (آنفلوآنزای خوكی) كه از همه‌گیری سال 2009 باقی مانده‌اند، نمی‌توانند سالمندان را در برابر نوع جدید آنفلوآنزایی كه هم اكنون به سرعت در این كشور در حال شیوع است، مصون نگه دارند.

به گزارش  ایسنا،‌ مقامات بهداشتی این كشور اخیرا اعلام كردند كه بیش از 12 میلیون دوز واكسن آنفلوآنزای خوكی باقی مانده از سال 2009 به منظور مقابله با كمبودهای محلی این واكسن در سال جاری توزیع خواهد شد.

به گزارش روزنامه ساندی تلگراف، این در حالی است كه كارشناسان آنفلوآنزا می‌گویند واكسن‌های قدیمی برای مصون سازی افراد سالمندی كه در معرض خطر بزرگتر نسخه دیگری از ویروس آنفلوآنزا موسوم به تیپ B هستند، بی‌تاثیر است. این نسخه جدید به سرعت در انگلیس در حال گسترش است.

كارشناسان بهداشتی در انگلیس تاكید كردند كه تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزای تیپ B در لندن نگران كننده و قابل توجه شده است.

آزمایشات نیز نشان داده است كه این نسخه جدید در مركز و جنوب انگلستان شایع‌تر از ویروس آنفلوآنزای خوكی است و تعداد مبتلایان به آن در چند هفته اخیر دو برابر مبتلا به آنفلوآنزای نوع آ شده است.

نسخه تیپ B به سرعت در میان سالمندان بالای 65 سال در حال شیوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha