پزشكان هشدار دادند سوراخ كردن و تزئین زبان با جواهرات فلزی كه این روزها در بین نوجوانان خیلی طرفدار پیدا كرده می‌تواند خطرات بهداشتی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد كه متاسفانه این خطرات احتمالی به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز  : پزشكان هشدار دادند سوراخ كردن و تزئین زبان با جواهرات فلزی كه این روزها در بین نوجوانان خیلی طرفدار پیدا كرده می‌تواند خطرات بهداشتی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد كه متاسفانه این خطرات احتمالی به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش  ایسنا، از جمله خطرات ناشی از متصل كردن فلزات به زبان بروز عفونت است.

پزشكان می‌گویند استفاده از جواهرات فلزی برای تزئین زبان حتی از كامپوزیت‌های پلاستیكی مثل تفلون خطرناك‌تر است. چون باكتری‌ها راحت‌تر به استیل می‌چسبند و به این ترتیب احتمال ایجاد عفونت افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، دكتر آینس كاپفرر از دانشگاه پزشكی اینسبروك در اتریش تاكید كرد: مصرف كنندگان این ابزار تزئینی نه تنها به دلیل بروز عفونت‌های موضعی باید از بكار بردن جواهرات فلزی استیل و تیتانیوم خودداری كنند بلكه هم چنین باید بیاد داشته باشند این فلزات به دندانها و لثه‌های آنها نیز آسیب می‌رسانند.

این متخصصان پس از مطالعه روی 68 زن و 12 مرد جوان با میانگین سنی 23 سال به نتایج فوق دست یافته‌اند و حاصل مطالعات خود را در مجله «بهداشت نوجوانی» منتشر كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha