سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 23191

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: ایران در آینده با افزایش قابل توجه بیماران سرطانی مواجه می‌شود و در حال حاضر شیوع سرطان در كشور رو به افزایش است.

سلامت نیوز : رئیس انجمن سرطان ایران گفت: ایران در آینده با افزایش قابل توجه بیماران سرطانی مواجه می‌شود و در حال حاضر شیوع سرطان در كشور رو به افزایش است.

عبدالله فضعلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شیوع سرطان در ایران و تمام نقاط جهان رو به افزایش است و این جوامع در آینده‌ای نزدیك با افزایش قابل توجه بیماران سرطانی روبرو می‌شوند.

وی افزود: عاقل‌ترین افراد كسانی هستند كه موارد پیشگیری از عوامل سرطانزا را به موقع انجام دهند و این امر باید با ارتقا آگاهی مردم صورت پذیرد زیرا آحاد جامعه با اطلاع یافتن از عوامل سرطان به طور چشمگیری می‌توانند به صورت مستقل از افزایش شیوع سرطان در كشور جلوگیری كنند.

* سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان مسن در كشور

عبدالله فضلعلی زاده در پاسخ به این پرسش كه شایع ترین سرطان در مردان كشور چیست، گفت: در حال حاضر سرطان پروستات در افراد مسن در كشور بسیار شایع است و مردان باید با آگاهی از علائم این سرطان در صورت مشاهده كوچكترین علائمی به پزشك معالج خود مراجعه كنند تا از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری كنند.

وی تصریح كرد: با تشخیص به موقع سرطان پروستات در مردان، فرآیند درمان به طور كامل صورت می‌پذیرد و این افراد هیچ گونه نگرانی نباید داشته باشند.

* شایعترین سرطان در زنان كشور سرطان سینه

رئیس انجمن سرطان ایران در پاسخ به این پرسش كه شایع ترین سرطان در زنان در كشور چیست، اظهار داشت: در زنان كشور شایعترین سرطان، سرطان سینه است. این سرطان نیز همانند سرطان پروستات مردان در صورت پیشگیری و "تشخیص به موقع كاملاً قابل درمان است.

فضلعلی زاده خاطرنشان كرد: مهمترین توصیه به مردان و زنان به خصوص افراد مسن در كشور آگاهی و فراگیری معاینات شخصی این افراد است به طوری كه افراد باید بیاموزند هفته‌ای 2 بار به طور كامل و به خصوص در اندام‌های مشكوك بدن، اندام خود را با لمس كردن و مشاهدات چشمی به طور منظم از ایجاد توده‌های مشكوك اطلاع یابند تا در سریع‌ترین زمان ممكن بتوانند به پزشك برای درمان مراجعه كنند كه مسلماً این كار به ارتقا سطح كیفیت زندگی افراد در نوع تغذیه و سبك زندگی بسیار وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha