سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 23193
سلامت نیوز  : عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: آرتروزهای زودرس كه عامل آن چاقی زیاد و نشستن‌های بد به مدت طولانی است در بین جوانان كشور شیوع بالایی یافته است.

علیرضا احسنی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه مهمترین علت افزایش دردهای مفاصل چاقی بیش از حد، نشستن بیش از حد پشت كامپیوتر و تغذیه نامناسب است اظهار داشت: این موارد موجب می‌شود فشار روی مفاصل بیشتر و در نهایت فرد به آرتروزهای زودرس دچار شود.

وی افزود: معمولاً جوانان به خاطر استرس‌های كاری بدن خود را در موقعیت‌های بدی قرار می‌دهند به طوری كه معمولاً یا كج می‌نشینند یا قوز می‌كنند كه همین امر به علت طولانی‌بودن زمان نشستن موجب گرفتگی عضلات گردن و پشت می‌شود.

احسنی با بیان اینكه این درد در گذشته در افراد بالای 45 سال دیده می‌شد خاطر نشان كرد: متأسفانه در حال حاضر این دردها در بین جوانان شیوع پیدا كرده است كه به منظور رفع آن باید افرادی كه از كامپیوتر به مدت طولانی استفاده می‌كنند 15 دقیقه استراحت كنند تا گردش خون آنها جبران شود.

وی یادآور شد: بدون استثنا افرادی كه در سنین 35 تا 40 سال هستند و با كامپیوتر كار می‌كنند دچار یكی از دیسك‌های كمر یا گردن هستند لذا در نسل بعدی كمر درد و شانه درد غوغا می‌كنند.

احسنی یادآور شد: بهترین راه پیشگیری از این دردها كم‌كردن وزن و تحرك مناسب است همچنین باید ورزش در محیط‌های كار هر روز به مدت 15 دقیقه اجباری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha