سلامت نیوز : یك كارشناس سالمندان گفت: 50 درصد آسیب‌ها و صدمات سالمندان با مناسب سازی فضای داخلی خانه كاهش می‌یابد.

شهین شهبازی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: انجام تعمیرات و مناسب سازی فضای داخلی خانه سالمندان می‌تواند از وقوع اتفاقاتی مانند سقوط آنان پیشگیری كند.

وی افزود: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته 30 تا 50 درصد از آسیب‌ها و صدمات سالمندی با مناسب سازی فضای داخلی خانه از بین خواهد رفت.

* لبه‌های چارچوب در اتاق‌ها عامل افزایش آسیب به سالمندان

شهبازی تصریح كرد: لبه‌های چارچوب در اتاق‌ها، زمین‌های ناهموار و كفپوش‌های لغزنده باعث افزایش احتمال بروز آسیب‌ در سالمندان می‌شود.

این كارشناس سالمندان با بیان اینكه مسیر تردد سالمند باید دارای روشنایی كافی، بدون مانع و سیم‌های برق باشد، گفت: تجدید نظر در چیدمان اثاث منزل به گونه‌ای كه ایجاد سد معبر در مسیر حركت و تردد سالمند نشود باید در منازل صورت پذیرد.

*رنگ آمیزی پله‌ها برای نشان دادن میزان بلندی پله و فاصله

شهبازی به نصب كردن دستگیره‌های بزرگ در مسیر پلكان‌ها و مسیر تردد سالمندان اشاره كرد و افزود: در این راستا لبه‌های پله‌ها برای نشان دادن میزان بلندی پله‌ها و فاصله آنها از هم باید رنگ آمیزی شود.

وی با بیان اینكه قرار دادن سر «گیره لاستیكی» در داخل حمام و وان تنشویی برای سالمند باید صورت پذیرد، تصریح كرد: مناسب سازی حمام با ساخت سكوی نشستن برای سالمند یا قرار دادن چهارپایه مطمئن و محكم در داخل حمام از الزامات بسیار مهم برای حفظ یك سالمند است.

* نصب دوش قابل جابه‌جایی (مدل تلفنی) برای استحمام سالمند

این كارشناس سالمندان بیان داشت: نصب دوش قابل جابه‌جایی (مدل تلفنی) برای استحمام سالمند و همچنین قرار دادن صابون در داخل كیسه توری كه به یك ریسمان محكم و بلند وصل باشد برای جلوگیری از لغزندگی سالمند در زمین حمام بسیار اهمیت دارد.

شهبازی خاطرنشان كرد: وسایل مورد نیاز سالمندان نیز باید در قفسه‌هایی با فاصله بین كمر تا سر آنان تعبیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha