سلامت نیوز : معاون مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه تزریق واكسن آنفلوآنزای نوع Aبرای گروههای پرخطر از جمله سالمندان ، بیماران ریوی ، تنفسی ، قلبی و غیره بسیار مهم است ، گفت : تزریق این واكسن تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.
 
محمد نبوی در گفت و گو با  ایرنا افزود: آنفلوآنزای نوع A بیماری ویروسی است كه علایم آن همانند سرماخوردگی است ، ولی شدت و طول درمان آنفلوآنزای نوع Aبیشتر است .
وی به مردم توصیه كرد : برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ، بهداشت فردی از جمله شستشوی مكرر دستها با آب و صابون ، عدم برخورد چهره به چهره با فرد مبتلا به این بیماری و سرماخورده و روبوسی نكردن باید رعایت شود.
معاون مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی گفت: هر سال در فصل سرما شیوع این بیماری در بسیاری از كشورها از جمله ایران رخ می دهد كه البته افرادی كه دچار ذات الریه می شوند درصد مرگشان با ابتلا به آنفلوآنزای نوع Aبسیار زیاد است .
نبوی بدون بیان آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در سالجاری در كشور ، اظهار داشت :در سال گذشته حدود 140 نفر بر اثر آنفلوآنزای نوع Aدر كشور فوت كردند كه بسیاری از آنها ذات الریه داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha