ریزش موی مردان علاوه بر تاثیری که بر روی زیبایی ظاهری دارد، با عواملی مانند ابتلا به بیماری های قلبی نیز در ارتباط است!

ریزش مو در مردان از علائم ابتلا به بیماری های قلبی است؟

سلامت نیوز: ریزش موی مردان علاوه بر تاثیری که بر روی زیبایی ظاهری دارد، با عواملی مانند ابتلا به بیماری های قلبی نیز در ارتباط است!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، ریزش مو معمولا یکی از مشکلات آزاردهنده در میان مردان و خصوصا در بین مردان جوان است. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر در همین زمینه نشان می‌دهد که پیامدهای ناشی از طاسی زودرس می‌تواند بسیار فراتر از آسیب‌رسانی به غرور شخصی مردان باشد.

دانشمندان براساس یافته‌های این مطالعه می‌گویند که مسائلی مانند الگوی طاسی مردانه در جوانی و سفیدی زودرس موها را بیشتر باید از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دانست تا این‌که آن‌ها را سریعا به مشکلات دیگر مانند چاقی مرتبط کرد. طبق این یافته‌ها، مردانی که طاسی زودرس یا سفیدی زودرس موها را تجربه می‌کنند، بعد از رسیدن به ۴۰ سالگی حدودا ۵ برابر بیشتر از مردان دیگر با خطر مواجهه با حادثه‌های ناشی از بیماری‌های قلبی روبه‌رو می‌شوند.

محققان در این مطالعه، وضعیت حدود ۲ هزار نفر از مردان زیر ۴۰ سال را بررسی کرده‌اند که ۷۹۰ نفر از آنان به بیماری‌های قلبی مبتلا بوده‌اند و ۱۲۷۰ نفرشان نیز در گروه افراد سالم قرار می‌گرفته‌اند. یافته‌های نهایی نشان داده‌اند که مردان مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر با احتمال سفیدی زودرس موها مواجه هستند (۵۰ درصد در میان بیماران در مقایسه با ۳۰ درصد در میان افراد سالم) و همچنین شانس طاسی زودرس نیز در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی ۵ برابر بیشتر از دیگران است (۴۹ درصد در میان بیماران در مقایسه با ۲۷ درصد در میان افراد سالم).

بنیاد قلب بریتانیا British Heart Foundation (BHF) اعلام کرده است که وقتی درباره کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی صحبت می‌کنیم، عوامل خطر مختلفی اهمیت پیدا می‌کنند و می‌توان این عوامل خطر را با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی تغییر داد. دکتر مایک ناپتون (از اعضای بنیاد قلب برتیانیا) می‌گوید: "این مطالعه نشان می‌دهد که شناسایی مردان مبتلا به ریزش و سفیدی زودرس موها می‌تواند به شناسایی آن دسته از مردان که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند، کمک کند. بنابراین، اصلاح سبک زندگی در راستای کنترل کلسترول خون و فشار خون واقعا می‌تواند برای این افراد موثر باشد".

محققان تاکید می‌کنند که همه افراد می‌توانند از ساده‌ترین راه‌ها برای ارتقای سلامت قلب خودشان استفاده کنند.


ارتقای سلامت قلب با تغییر در سبک زندگی:

    استفاده از ۵ وعده مصرفی میوه و سبزی در طول روز
    سیگار نکشیدن
    فعالیت بدنی منظم
    مدیریت وزن
    مصرف فیبر بیشتر در طول روز
    کاهش استفاده از چربی‌های اشباع
    کاهش استفاده از نمک
    خوردن ماهی به مقدار زیاد و افزایش استفاده از آن در طول هفته
    توجه به برچسب مواد غذایی و انواع نوشیدنی‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha