سلامت نیوز : معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به رشد شاخص‌های سلامت در بین مددجویان این نهاد گفت: مددجویان كمیته امداد خدمات درمانی و بهداشتی دریافت می‌كنند.

مریم نواب‌زاده  در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: خدمات درمانی ویژه به آن دسته از خدمات تشخیصی و درمانی اطلاق می‌شود كه خارج از مشمول بیمه‌ها و تعرفه‌های دولتی بوده و در غالب اعتبارات سازمان‌های بیمه‌گر پایه قابل پرداخت نیست.
وی افزود: این خدمات فقط برای مددجویان زیر پوشش كمیته امداد كه دارای كارت بیمه خدمات درمانی این نهاد هستند، اختصاص دارد.
معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی با بیان فهرست خدمات درمانی ویژه این نهاد ادامه داد: پرداخت فرانشیز دارو، تجهیزات پزشكی، صورتحساب بیمارستانی، تهیه دارو، لوازم پزشكی و تمام خدمات درمانی و تشخیصی غیر مشمول سازمان‌های بیمه‌گر پایه بیمه، هزینه‌های سفر ایاب و ذهاب و اقامت مددجویان بیمار، پرداخت مابه‌التفاوت تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی، هزینه عیادت بیماران بستری در منزل، هزینه‌های كفن و دفن، خدمات دندانپزشكی خارج از تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه و سایر مایحتاج بیماران نیازمند در حد اعتبارات در نظر گرفته شده از جمله این موارد است.
نواب‌زاده یادآور شد: خدمات درمانی ویژه در واقع نوعی بیمه مكمل برای محرومان است و تمام خدمات درمانی، تشخیصی و بیمارستانی كه زیر پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نبوده و خارج از تعرفه‌های دولتی است را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: تمام بیماران موردی كه كارت بیمه امداد را ندارند، مشمول دریافت این خدمات هستند و تمام هزینه‌های درمانی مورد تعهد بیمه، غیر مشمول بیمه و هزینه‌های جانبی درمان در سه گروه این خدمت است.
معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی این سه گروه را شامل هزینه یا فرانشیز خدمات درمانی و تشخیصی مورد تعهد بیمه‌های پایه، مابه‌التفاوت تعرفه‌ها و هزینه‌های غیر تعهد بیمه‌های پایه مانند اعمال غیر بیمه‌ای و داروها و لوازم غیر تعهد، مابه‌التفاوت هزینه‌های بخش خصوصی و سایر هزینه‌های جانبی درمانی از جمله ایاب ذهاب، اسكان و نقاهتگاه دانست.
نواب‌زاده بیان داشت: به تمام بیمارانی كه به هر دلیلی نیاز به مراقبت و نگهداری داشته باشند، ماهانه مبلغ 300 هزار ریال پرداخت می‌شود و در صورت بستری شدن مددجویان در بیمارستان‌های طرف قرارداد تمام خدمات بستری آنها به صورت صد درصد رایگان است.
وی ادامه داد: در صورت بستری شدن مددجویان در مراكز غیر طرف قرار داد صد درصد هزینه دولتی آنها و صد درصد هزینه طبق تعرفه دولتی در مراكز پاراكلینیك خصوصی طرف قرار داد برای مددجویان زیر پوشش پرداخت می‌شود.
معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مددجویانی كه كاندید عمل جراحی پیوند كلیه باشند نیز مبلغ 15 میلیون ریال از كمیته امداد امام خمینی (ره) مساعدت دریافت می‌كنند.
نواب‌زاده بیان داشت: تمام هزینه بیماران خاص و سرطانی اعم از هزینه دارو، بستری و خدمات سرپایی به صورت صد درصد رایگان است و افرادی كه زیر پوشش امداد نیستند، در صورتی كه برای هزینه‌های درمانی نیاز مالی داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به كمیته امداد منطقه و یا شاخه مربوطه مساعدت موردی دریافت كنند.
وی افزود: بیمارانی كه زیر پوشش هیچ یك از سازمان‌های بیمه‌گر نیستند، می‌توانند با مراجعه به كمیته امداد در صورت داشتن صلاحیت از خدمات بیمه‌ای كمیته امداد برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha