سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شیوع بیماری‌های روانی در كشور نسبتاً بالاست اما به علت پایین بودن تعرفه‌های روانپزشكی و همكاری نكردن بیمه‌ها، بیمارستانها تمایلی به ایجاد تخت روانپزشكی ندارند بنابراین تعرفه این خدمات باید حداقل 2 برابر شود.

حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: شیوع بیماری‌های روانی در كشور نسبتاً بالاست و ما با بار بالای بیماریهای روانی در كشور مواجه هستیم در عین حال تعداد تخت‌های بستری روانپزشكی نیز به نسبت جمعیت این بیماران كم است.

وی گفت: وزارت بهداشت برنامه‌‌هایی را برای افزایش تعداد تخت‌های روانپزشكی در كشور اجرا كرده است اما باز هم پاسخگوی بیماران نیستیم، علت مهم آن پایین بودن تعرفه خدمات روانپزشكی است به همین علت مراكز درمانی تمایلی به افزایش تخت‌های روانپزشكی ندارند، البته بیمه‌ها هم در این زمینه همكاری كاملی ندارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: معمولاً بیماران روانپزشكی باید بیش از 50 روز در بیمارستان بستری شوند اما بیمه‌ها هزینه بیش از 50 روز را پرداخت نمی‌كنند به همین علت گرایش به ایجاد تخت روانپزشكی در بیمارستان‌ها كم است.

امامی رضوی ادامه داد: نیاز بیماران روانی به تخت بستری بسیار بیش از توان و امكانات كشور است البته برنامه‌های جانبی مانند مراقبت در منزل برای كاهش این مشكل انجام شده است اما افزایش تخت‌های بیمارستانی روانپزشكی در كشور امری اجتناب ناپذیر است كه لازمه آن افزایش تعرفه‌های خدمات روانپزشكی است كه باید 100درصد افزایش یابد.

وی گفت: ایجاد تخت روانپزشكی برای بیمارستان‌ها در شرایط فعلی انگیزه زا نیست در عین حال به علت گسترش شهرنشینی و زندگی صنعتی كه با افزایش استرس همراه است بار بیماری‌های روانی را افزایش داده است این مسئله از سال‌های قبل هم بوده است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم كه اخیراً با افزایش شیوع و افزایش قابل توجه آمار بیماران روانی در كشور رو به رو شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha