سلامت نیوز :رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص از تحت پوشش قرار دادن 50 درصد هزینه‌های شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان پستان در مرکز بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش  ایسنا منطقه ، فاطمه هاشمی در مجمع یاوران و حامیان مبتلایان به سرطان پستان افزود: بنیاد امور بیماری‌های خاص در تلاش است تا با راه اندازی مرکز ملی سرطان بتواند بیماران زیادی را که از لحاظ مالی در مضیقه هستند به طور رایگان درمان کند.

وی با بیان این مطلب که دوره درمان این بیماری به غیر از هزینه‌های جراحی برای هر فرد حدود 54 میلیون تومان هزینه در بر دارد، گفت: هزینه‌های درمان سرطان به خصوص سرطان پستان برای اکثر بیماران مبتلا معضل مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و با کمک دولت و خیرین این مسئله برطرف شود.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص ادامه داد: سرطان پستان نیز مانند اکثر سرطان‌ها اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان است و می‌تواند باعث کاهش بسیاری از پیامدها و آسیب‌های اجتماعی شود. تک تک خیرین باید، کمک به همنوع خود را فراموش نکنند و حداقل هر کدام از آنها با تحت پوشش قرار دادن یک بیمار سرطانی گامی در جهت بهبود سلامت در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن که در پی ابتلا مادر به عنوان پایه و بنیان خانواده رخ می‌دهد، تلاش کنند.

هاشمی افزود: طی جلسه‌ای که در شورای مدیران بنیاد امور بیماری‌های خاص برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان پستان برگزار شد، کمک به مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد. همچنین طبق تفاهنامه‌ای که با جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران منعقد می‌شود، بنیاد بیماریهای خاص آمادگی دارد سالانه 50 درصد از هزینه‌های درمانی 300 بیمار را که در مراکز این بنیاد درمان می‌شوند را تقبل کند.

وی همچنین از خرید یک دستگاه ماموگرافی دیجیتال برای بخش تصویربرداری مرکز بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی برای پیشبرد بهتر روند تشخیص و درمان خبر داد و گفت: ما در تلاشیم تا با تاسیس مرکز ملی سرطان با فضای 51000 متر زیر بنا که تاسه سال آینده راه اندازی می‌شود، تمامی بیماران بی بضاعت سرطانی را که از اقصی نقاط کشور مراجعه می‌کنند را به طور رایگان تحت پوشش قرار دهیم.

وی در خاتمه با ابراز امیدواری برای رشد و بهبود پیش از پیش فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که بیمار علاوه بر درد و مشقت بیماری با مشکلی برای درمان روبرو نباشد.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز:

فرهنگ سازی برای جذب کمک‌های خیرین امری مهم در پیشبرد رفع کمبود منابع در حوزه سرطان است

در ادامه دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز، فرهنگ سازی برای جذب کمک‌های مردمی را امری مهم در بهبود و رفع کمبودهای موجود در حوزه‌های پژوهشی و درمانی سرطان دانست و گفت: فرهنگ سازی صحیح در حوزه سلامت و آگاهی مردم از مشکلات می‌تواند در رفع کمبودها موثر باشد.

وی گفت: مردم ایران فی نفسه خیر اندیش و جهادگرند و هرزمان که تشخیص دهند معظلی در کشور وجود دارد که باید مرتفع شود در جهت بهبود شرایط، عاشقانه گام بر می دارند.

وی ادامه داد: همان طور که 18 سال پیش در کشور کمبود فضای آموزشی به عنوان یکی از مشکلات مهم در کشور مطرح بود، امروز با حضور 110 خیر مدرسه ساز و مشارکت 100 درصدی مردم در این حوزه این مشکل برطرف شده در حوزه سلامت نیز به خصوص سرطان پستان می‌توانیم با پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی مردم و خیرین از مشکلات، کمبودهای موجود را برطرف سازیم.

دکتر حافظی در این مجمع خطاب به خیرین گفت: کمک و انجام کار خیر معامله با خداست و معامله با خدا هیچ گاه زیان ندارد. در کار خداپسندانه رقم و عدد مطرح نیست و هرکس می‌تواند بنا بر توان خود در این امر معنوی مشارکت داشته باشد.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت زندگی بیماران سرطانی جهاد دانشگاهی:

حمایت از پروژه‌های پژوهشی گامی موثر در بهبود کیفیت خدمات درمانی است

دکتر شهپر حقیقت مدیر گروه پژوهشی کیفیت زندگی بیماران سرطانی جهاد دانشگاهی گفت: حمایت از پروژه‌های پژوهشی می‌تواند به دستاوردهای ارزشمندی منتهی شود که کیفیت خدمات درمانی را بهبود بخشد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که متخصصان و پژوهشگران این مرکز به جایی رسیده‌اند که در زمینه پژوهشی خدمات ارزشمندی را برای اولین بار در کشور ارائه می دهند، گفت: تشخیص و درمان بیماران سرطانی در این مرکز مطابق با آخرین متدهای علمی و تحقیقاتی در دنیا انجام می‌شود و ما به عنوان یک مرکز منحصر بفرد در کشور کارهای علمی و پژوهشی مهمی را مطابق با خصوصیات ذاتی و ژنتیکی زنان ایرانی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی تنها مجموعه تحقیقاتی در این زمینه است که پژوهش‌ها و مطالعات زیادی را در حوزه سرطان پستان انجام داده که می‌تواند به دستاوردهای ارزشمندی برای درمان هرچه بهتر بیماران بینجامد.

دکتر حقیقت با اشاره به این مطلب که بودجه برای انجام تحقیقات پژوهشی بسار محدود است و پژوهش‌ها به ظاهر هزینه بر هستند ولی درآمد زایی ندارند، گفت: کارهای تحقیقاتی به دلیل انجام اقدامات متعدد ممکن است در ظاهر هزینه بر باشد اما به بهبود کیفیت درمان کمک می‌کند و باعث ارتقاء آن می‌شوند و در نهایت به شناسایی کاربردهای تجهیزات می پردازد که می‌تواند به بهره گیری بهتر از امکانات موجود منتهی شود و گامی در جهت اعتلای سلامت جامعه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دکتر ایرج حریرچی به عنوان موسس و پایه گذار این مرکز با اهدا لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد. همچنین از دو نفر از حامیان این مجموعه که سال‌ها با مرکز بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی در زمینه کمک به بیماران مبتلا به سرطان پستان همکاری داشتند تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha