نقش رسانه‌های تصویری در ترویج و ارتقای سلامت و چالشها و مشکلات با حضور مدیران وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و آموزش پزشکی،‌ صدا و سیما، موسسه سروش و هنرهای تصویری و اساتید دانشگاه بررسی شد.

بررسی نقش رسانه‌های تصویری در ارتقای سلامت
سلامت نیوز: نقش رسانه‌های تصویری در ترویج و ارتقای سلامت و چالشها و مشکلات با حضور مدیران وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و آموزش پزشکی،‌ صدا و سیما، موسسه سروش و هنرهای تصویری و اساتید دانشگاه بررسی شد.

به گزارش سلامت نیوز، در این نشست که در معاونت بهداشت وزارت بهداشت و از سوی دست اندرکاران « نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های تصویری و دیجیتال سلامت» برگزار شد، شرکت کنندگان بر لزوم ایجاد شورای سیاستگذاری مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان‌ها و نهادهای تولیدکننده محصولات رسانه‌ای و نیز ایجاد اتاق فکر برای ارائه بهتر پیام‌های سلامت تاکید کردند.
 
در این نشست عباس نمازی، مدیر رسانه هنرهای تصویری حوزه هنری با اعلام اینکه موسسه هنرهای تصویری حوزه، به خوبی به ایفای نقش در زمینه تولید پیام‌های حوزه سلامت پرداخته،‌فقدان طبقه‌بندی و مدیریت منسجم در این زمینه را عاملی در پایین بودن میزان تولیدات این حوزه دانست.

سعید رجبی فروتن مدیر کل همکاری‌های سمعی،‌ بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به آمادگی وزارت ارشاد در حمایت از تولیدات حوزه سلامت، نقش غیرمستقیم وزارت ارشاد در تولید محتوا از برقراری جایزه «تجلی اراده ملی» در جشنواره فیلم فجر به عنوان محلی برای سرمایه گذاری وزارتخانه ها و نهادهای گوناگون برای گسترش پیام های مورد نظر خود نام برد.

به گفته وی،‌وزارت بهداشت می‌تواند با حضور در جشنواره فیلم فجر، به فیلم‌هایی که از نظر این جشنواره قابلیت دارند، جایزه دهد.

استفاده از علوم اساتید ارتباطات دانشگاه‌ها در اهداف آموزش سلامت، همکاری دانشکده صدا و سیما در تولید آثار سلامت به عنوان پروژه‌های پایانی دانشجویان، توجه به نوع تبلیغات رسانه‌های تصویری مخصوصا آثار حوزه کودکان، هدف گذاری تولید آثار،‌ تعریف رده سنی سلامت ویژه آثار مختلف تولیدی و برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور اساتید حوزه ارتباطات از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha